خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد؛

مراسم رونمایی از کتاب «زیبایی شناسی» حسین صفی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۸۰

در حاشیه چهارمین شب اجراهای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از کتاب «زیبایی شناسی» حسین صفی با حضور هنرمندان و برخی از داوران این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایلنا در این مراسم احمد بیگلریان هنرمند تئاتر و یکی از داوران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان٬توضیحاتی درباره این کتاب ارائه کرد و گفت:کتاب زیبایی شناسی دارای ویژگی مهمی است و آن ساده نویسی مفاهیم٬ اصطلاحات و نظریه‌ها است.

وی افزود: حسین صفی ساده‌ترین شکل و شیوه ممکن را درخصوص جدی ترین و تخصصی ترین مباحث زیبایی شناسی به کار گرفته است.

بیگلریان تصریح کرد: در این کتاب نظریه زیبایی شناسی از دیدگاه فیلسوفان قدیم تا معاصر مورد ارزیابی و مقایسه قرار میگیرد و در حقیقت حسین صفی در این کتاب معتقد است زیبایی همان است که من و شما آن را زیبا میبینیم٬ می‌پنداریم و می‌خوانیم.

در ادامه این مراسم حسین صفی٬ نویسنده کتاب زیبایی شناسی ضمن تشکر از اساتید حاضر در برنامه٬ درخصوص این کتاب بیان کرد: در حقیقت قصد داشتم کتابی در حوزه زیبایی شناسی تئاتر بنویسم که کاری بسیار تخصصی بوده و جای آن در ایران خالی بود٬ اما این کتاب نیازمند مقدمه ای در خصوص مفهوم کلی زیبایی شناسی بود.

وی افزود: وقتی تصمیم به نگارش مقدمه ای بر زیبایی شناسی تئاتر گرفتم با دریای بیکرانی از مفاهیم روبه رو شده و تصمیم گرفتم تا مقدمه را به صورت کتابی مجزا به چاپ برسانم و در جلد بعدی به زیبایی شناسی تئاتر بپردازم.

حسین صفی از اساتید و فعالان عرصه تئاتر کشور است که بیش از ۵۰ نمایش و چندین مجموعه عروسکی  برای تلویزیون را در کارنامه خود دارد. رمان «و اما آن شب برفی» مجموعه نمایش های «جاده لغزنده» و «باز باران» از دیگر آثار او به شمار می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز