خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

سفال‌های یافت‌شده میدان امام همدان بسیار با ارزش هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۳۸

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با حضور در سایت میدان امام به سوالات خبرنگاران در خصوص کاوش‌های این منطقه پاسخ داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علی مالمیر با تاکید بر ادامه روند کاوش‌های میدان امام گفت: در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان متخصص داشتیم تصمیم جمعی بر آن شد، کاوش‌ها در این سایت ادامه پیدا کند تا در صورت ایجاد پتانسیل لازم برای تأسیس سایت موزه در این محل٬ برای آن اقدام شود.

وی افزود: هم‌اکنون نمی‌توان با یقین درخصوص مدت زمان ادامه کاوش‌ها نظر قطعی صادر کرد و این مدت بستگی به میزان پیشرفت کار دارد٬ بدون شک اگر نیاز باشد این مدت تمدید خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه باید اجازه دهیم کاوش‌ها به پایان برسند تا بتوانیم تصمیم بگیریم آیا می‌توان این فضا را به سایت موزه تبدیل کرد یا خیر، اظهار داشت: درصورت وجود پتانسیل لازم برای احداث سایت موزه٬ از احداث آن استقبال می‌کنیم زیرا این موضوع نه تنها قدمی در حفظ آثار است بلکه باعث افزایش گردشگرپذیری شهر همدان نیز خواهد شد.

مالمیر تاکید کرد: سفال‌های یافت شده از این محل بسیار با ارزش و پراهمیت هستند اما تأسیس سایت موزه نیازمند پتانسیل لازم است که در این مورد باید کارشناسان پس از اتمام کاوش‌ها در این محل تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز