خبرگزاری کار ایران

درنشست مسئولان محیط‌زیست و سینماگران همدان مطرح شد؛

رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگ‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۷۰۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: محیط زیست به شدت به تعامل با هنرمندان نیازمند است زیرا رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگ‌ساز است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل‌حفاظت محیط زیست استان همدان، محمدرضا محمدی در نشست با سینماگران و عکاسان انجمن سینمای جوانان استان همدان بیان کرد: کانون های تاثیرگذار اجتماعی می‌توانند با انتخاب موضوع محیط زیست در فعالیت های‌شان، سهم بزرگی در آتیه کشور و بهبود بحران‌های محیط زیستی داشته باشند.

محمدی ادامه داد: محیط زیست از داشته های طبیعی، سرمایه های خدادادی و امانت آیندگان است که دستخوش بحران های گوناگون قرار گرفته و لازم است به آن توجه جدی شود.

وی اظهار کرد: اگر عمر زمین را به عمر انسان تشبیه کنیم زمینی که 6/4 میلیارد سال عمر کرده است، فردی 46 ساله محسوب می‌شود که در عرض 2 دقیقه آنقدر سختی کشیده است که به اندازه یک انسان 66 ساله به نظر می رسد. در حقیقت فجایع زیست محیطی در عرض 2 دقیقه از عمر 46 ساله اتفاق افتاده است و امروز در شرایطی به سر می بریم که 85 درصد از آب های فسیلی ایران نابود شده و با 15 درصد از آب باید برنامه ریزی و زندگی کنیم. تخریب مراتع، فرسایش خاک، آلودگی های آب و خاک و هوا و ... از جمله این مشکلات هستند که در برخی موارد به بحران جدی تبدیل شده اند و نیاز است حس مسئولیت در جامعه نسبت به محیط زیست تقویت شود.

وی گفت: ایجاد تعلق و مطالبه گری در نسل جوان از اولین قدم ها برای ورود به توسعه پایدار است و توسعه پایدار مستلزم ایجاد توازن در استفاده از منابع بوده و توسعه بدون محیط زیست مفهومی ندارد.

محمدی در ادامه خواستار مشارکت هنرمندان در جشنواره‌های فیلم سبز، عکس محیط زیست و موسیقی سبز شد و گفت: زمینه تعامل با هنرمندان و گروه های هنری برای برگزاری مشترک برنامه ها به منظور جلب توجه مردم به موضوع محیط زیست وجود دارد و نتیجه این امر آینده ساز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز