خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

184 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در همدان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۲۵۶

مدیرکل‌تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی همدان درباره تسهیلات پرداخت‌شده برای اشتغال‌زایی در این استان‌گفت: این تسهیلات 255 میلیارد تومان بوده که از ابتدای سال تاکنون 185 میلیارد تومان عقد قرارداد و 184 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ احمد توصیفیان شب گذشته در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان حفظ و صیانت از اشتغال موجود، ترمیم و بازگشت اشتغال از دست رفته و ایجاد اشتغال جدید را سه رویکرد اصلی برای اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اعلام کرد و گفت: حفظ اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است چون هزینه کمتری را برای استان همدان در پی دارد.

توصیفیان با اعلام اینکه اشتغال موضوع فرابخشی است که تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه همراهی و همکاری داشته باشند، گفت: به روزرسانی سند توسعه اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که این سند تهیه شده ولی از چهار سال گذشته به‌روز نشده است.

توصیفیان با اعلام اینکه به سبب افزایش مدرک‌گرایی در سال‌های گذشته جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار نیز بیشتر شده است، گفت: با توجه به شرایط موجود در این زمینه می‌طلبد تا به سمت ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس بخش‌بندی اقتصادی به ترتیب بیشترین اشتغال در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت بوده است، تصریح کرد: بر اساس بررسی جمعیت شاغل و بیکار 10 ساله استان همدان، نرخ بیکاری در مردان بیشتر از زنان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی استان همدان را 648 هزار و 637 اعلام کرد و گفت: 238 هزار و 851 نفر بیمه‌شده اصلی و مابقی بیمه‌شده تبعی هستند.

وی بیان کرد: در زمینه تقاضای نیروی کار به اطلاعاتی از جمله آمار مربوط به اشتغال بنگاه‌های رسمی و غیررسمی، رسته فعالیت‌های قابل توسعه در شهرستان‌های استان، تعداد کارگروه‌های رسمی و غیرسمی، مهاجرت، واحدهای فعال و غیرفعال، صادرات و واردات، تحلیل وضعیت مهارت، طرح‌های اشتغال‌زایی قابل بهره‌برداری، فرصت‌های شغلی قابل ایجاد، تحلیل وضعیت مشاغل غیررسمی، تحلیل وضعیت بنگاه‌های غیررسمی و تحلیل دینامیک اشتغال استان نیاز است.

وی تهیه بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی استان، تهیه و بروزرسانی بانک اطلاعات کارگاه‌های فعال و غیرفعال، طراحی و پیاده سازی سامانه مشاغل استان، تدوین کتب فرهنگ مشاغل استان، طراحی و تدوین و عملیاتی کردن سامانه پایش الکرونیکی کسب و کارهای حوزه کارآفرینی و اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(طرح تکاپو) در استان را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان همدان برشمرد.

توصیفیان درباره تسهیلات مشاغل خانگی همدان نیز گفت: سهمیه ابلاغی به استان همدان پنج میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که 245 مورد به مبلغ یک میلیارد تومان معادل 19.5 درصد پرداخت شده است.

توصیفیان بیان کرد:50 تا 60 درصد دستگاه‌ها اطلاعات لازم در زمینه نیروی کار و تقاضای موجود در این زمینه به اداره کل ارائه داده‌اند که استان همدان از نظر کمیت، کیفیت و دقت اطلاعات رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه 9 استان در کشور نرخ بیکاری تک رقمی دارند و همدان یکی از این استان‌هاست، تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی همدان در زمستان سال گذشته 35.1 درصد بوده است که این رقم در ایام پاییز و زمستان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز