خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی همدان:

ساخت و ساز در همدان به صفر رسیده است

سال گذشته پرونده وصولی از ساخت و ساز 12 درصد بود در حالی که اکنون به یک درصد رسیده است و 11 درصد باقیمانده باید با بیمه‌شدگان جدید جبران شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیرکل سازمان تامین اجتماعی همدان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته 9 هزار و 850 نفر در استان همدان برای نخستین بار بیمه شدند، اظهار کرد: همچنین یک‌هزار و 700 کارگاه در استان همدان شماره یا کد کارگاه دریافت کرده‌اند.

محمد عسگری با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی در استان همدان 11 شعبه دارد، ادامه داد: بیش از 90 درصد بیمه شدگان سال گذشته هنوز سر کار هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دو نوع امار محدوده شعبه و خارج از محدوده شعبه وجود دارد، افزود: محدوده شعبه مربوط به افرادی می‌شود که برای نخستین بار بیمه می‌شوند و خارج از محدوده شعبه شامل افرادی است که در گذشته شماره بیمه داشته‌اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان راه شناسایی بیمه شدگان جدید را یا از طریق بازرسی سازمان تامین اجتماعی و یا اعلام کارفرما دانست و افزود: در شعبه یک همدان سال گذشته 2 هزار و 470 نفر برای نخستین بار شماره بیمه دریافت کرده‌اند.

عسگری با بیان اینکه سال گذشته آخرین بیمه شده جدید در تاریخ 27 اسفندماه انجام شده است، افزود: شرکت‌های پیمانکاری جزو بازرسی‎ها محسوب نمی‎شوند چراکه پیمانکار پول به صورت کامل پرداخت می‌کند و آمار این شرکت جزو بیمه‌شدگان می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی استان همدان 82 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد، ادامه داد: اعتقاد دارم که آمار شاغلان به مراتب بیشتر از بیمه شدگان است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه سال گذشته بیمه 3 هزار کارگر ساختمانی پاکسازی شد، ادامه داد: سال گذشته بیمه 3 هزار قالیباف کم شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 28 هزار و 959 کارگر ساختمانی وجود دارد، بیان کرد: در استان 16 هزار و 997 نفر بیمه شده قالیبافی وجود دارد.

عسگری با اشاره به اینکه بیمه با اشتغال ارتباط مستقیم دارد، افزود: عده‌ای از بیمه تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنند و به نظر من آمار اشتغال بالاتر از آمار بیمه شدگان است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در همدان به صفر رسیده است، ادامه داد: سال گذشته پرونده وصولی از ساخت و ساز 12 درصد بود در حالی که اکنون به یک درصد رسیده است و 11 درصد باقیمانده باید با بیمه‌شدگان جدید جبران شود.

در پایان این برنامه راستی‌آزمایی مقرر شد که مرحله دوم راستی‎آزمایی، هفته آینده و با حضور در واحدهای بزرگ‌تر و با اشتغال بیشتر ادامه پیدا کند.

کد خبر : ۳۷۴۴۸۵