خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد استان همدان خبر داد:

46 هزار و 846 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان همدان

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۷۹

قائم مقام کمیته امداد استان همدان گفت: 46 هزار و 846 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات ویژه بهره مند می‌شوند .

به گزارش ایلنا از همدان، علی نامدار امروز در جلسه شورای هم اندیشی مدیران هسته های گزینش استان که با حضور قائم مقام کمیته امداد استان همدان و رئیس گزینش این نهاد برگزار شد، با اشاره به اینکه این نهاد 22 روز پس از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی (ره) در راستای خدمت به محرومین و نیازمندان تاسیس شد ، گفت : تعداد 46 هزار و 846 خانوار در قالب 88 هزار و 109 نفر تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات معیشتی ، حمایتی ، فرهنگی و آموزشی و درمانی و ... بهره مند می شوند .

نامدار ضمن تشریح خدمات این نهاد در حوزه های مختلف و با بیان اینکه طرح های اشتغال کمیته امداد در زمینه های کشاورزی ، دامپروری ، صنایع دستی ، فعالیت های صنفی صنعتی و خدمات بوده ، افزود : برای پرداخت 5 هزار و 340 فقره وام و اجرای طرح ها در سال جاری مبلغ 96 میلیارد و 578 میلیون ریال اعتبار از منابع داخلی و بانکی هزینه شده است .

نامدار بیان داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون 29 دوره آموزشی در قالب تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و اداره کل فنی و حرفه ای استان برای 580 نفر از مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی برگزار شده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصلی‌ترین آموزش‌های ارائه شده به مددجویان در زمینه مشاوره‌های پیش از ازدواج، شغلی ، تحصیلی ، خانوادگی و تربیت فرزندان بوده است ، تصریح کرد : در حال حاضر 8 هزار و 200 دانش آموز و 2 هزار و 600 دانشجو از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد در طول سال بهره مند می شوند.

وی ادامه داد در سال جاری 28 هزار نفر از خانواده‌های مددجو از خدمات مشاوره و آموزش خانواده بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت : 5 هزار و 600 خانواده مددجو فاقد مسکن هستند که برای یک هزار و 700 نفر از آنان در قالب تعمیرات و احداث مسکن خدمات ارائه شده است .

قائم مقام کمیته امداد استان همدان ضمن تشریح خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد به مددجویان خاطر نشان کرد : قریب به 12 هزار نفر از بیمه های اجتماعی بهره مند هستند و همچنین تعداد 2 هزار و 500 کودک دارای سوء تغذیه از سبدهای غذایی در طول سال بهره مند می شوند .

وی با بیان خدمات حوزه اکرام کمیته امداد به ایتام تحت حمایت گفت : تعداد 3 هزار و 100 حامی اکرام ایتام از 6 هزار یتیم تحت حمایت این نهاد حمایت می کنند.

نامدار در پایان خطاب به مسئولان و مردم نوعدوست استان تاکید داشت : این نهاد را در راستای کمک‌رسانی و خدمت به خانواده های محروم و نیازمند یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز