خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛

مجلس به دارندگان سوابق سیاسی آشکار رأی اعتماد نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۴۱

کسی باید برای وزارت علوم انتخاب شود که مهمترین دغدغه‌اش، پیشرفت علمی کشور باشد و مسائل حزبی و جناحی بر این موضوع در دانشگاه غلبه نکند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی معرفی فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی به مجلس برای تصدی وزارت علوم افزود: فضای عمومی مجلس به نفع وی نیست و نمایندگان در همان روز اول، مخالفت ضمنی خود را ابراز کردند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به دلایل مخالف نمایندگان با وزیر پیشنهادی تصریح کرد: این دلایل سه‌شنبه ۲۷ آبان با مدارک مستند بیان می‌شود، اما در کل، سوابق سیاسی وی و ارتباط با حوادثسال ۸۸، مهمترین عامل مخالفت نمایندگان است.

وی اظهار داشت: مجلس به کسی رأی اعتماد می‌دهد که سوابقش نشان دهد به دنبال پیشرفت علمی دانشگاه است نه جریانات سیاسی و جناحی که در این صورت مسائل علمی در دانشگاه به حاشیه خواهد رفت.

کارخانه‌ای با اشاره به ویژگی‌های فرد موردنظر برای تصدی مسئولیت وزارت علوم نیز گفت: دولت باید فردی را معرفی کند که وجه مدیریتی وی بر مسائل سیاسی ارجحیت داشته و به دنبال پیشرفت دانشگاه‌ها و استمرار شتاب علمی و صنعتی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت تاکنون کسانی را برای این وزارت‌خانه معرفی کرده که با نظرات مقام معظم رهبری مبنی بر " تبدیل نشدن دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی " مغایرت داشته و این مانع پیشرفت علمی کشور می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: البته دانشگاه‌ها خط مقدم دفاع از نظام در عرصه معادلات سیاسی و استقلال کشور است و نظام سیاسی دانشگاه باید تقویت شود، اما به شرطی که مسائل علمی و فناوری در حاشیه قرار نگیرد.

کارخانه‌ای اعلام کرد: وزیر علوم باید فردی معتدل از نظر سیاسی بوده و کلاس‌های درس تخت تأثیر مسائل جناحی و حزبی قرار نگیرد که این موضوع با بررسی سوابق کاری وی به دست می‌آید.

وی با اشاره به سوابق " احمدی دانش‌آشتیانی " بیان کرد: درواقع فضای عمومی مجلس، وجه علمی وی را از سوابقش درک نمی‌کند و همین عامل مخالفت نمایندگان با او حتی بیشتر از وزیر پیشنهادی پیشین است.

کارخانه‌ای ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بنابر تکلیف خود عمل کرده و در مورد برخی وزرای پیشنهادی همچون وزیر بهداشت و درمان با اکثریت آرا، رای موافق داد.

لازم به ذکر است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۲۰ آبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر «فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی» را برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

جلسه بررسی صلاحیت وی و رأی اعتماد نمایندگان، سه‌شنبه ۲۷ آبان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز