خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توافق از نظر ایران باید در برگیرنده لغو همه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۵۱

توافق از نظر جمهوری اسلامی ایران باید در برگیرنده لغو همه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای باشد و اگر قرار باشد که بخشی از این تحریم‌ها لغو نشود عملاً‌ مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون دوره ایستادگی و مقاومت قهرمانانه است لذا باید مراقب باشیم اختلافات کنگره با مذاکره‌کنندگان آمریکایی ما را وادار به عقب‌نشینی نکند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به اختلافات میان کنگره و اوباما در زمینه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱ + ۵ گفت: اوباما در چارچوب مذاکرات مواردی را تحت عنوان توافق خوب که ضامن منافع کامل آمریکا باشد را تعریف کرده بود.

ابراهیم کارخانه‌ای حل مسئله هسته‌ای ایران پس از ۱۲ سال را پوئنی مثبت برای اوباما ذکر کرد و با اشاره به ترکیب جدید کنگره آمریکا افزود: آمریکایی‌ها از یک طرف دنبال چانه‌زنی هستند که حرف زور خود را تحمیل کنند اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی نباید در برابر فشارهای کنگره بر دولت آمریکا پشت میز مذاکرات کوتاه بیاید.

کارخانه‌ای با یادآوری اینکه دو مورد از مهم‌ترین تحریم‌ها یعنی تحریم‌های بانکی و تحریم‌های نفتی از طرف کنگره بر ایران تحمیل شده، گفت: توافق از نظر جمهوری اسلامی ایران باید در برگیرنده لغو همه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای باشد و اگر قرار باشد که بخشی از این تحریم‌ها لغو نشود عملاً‌ مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت موضع توأم با اقتدار تیم مذاکره‌کننده در ادامه مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: اکنون دوره ایستادگی و مقاومت قهرمانانه است لذا باید مراقب باشیم که تهدیدات کنگره بر سر مذاکره‌کنندگان آمریکایی ما را وادار به عقب‌نشینی نکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: پس از این همه مذاکرات هنوز دولت و کنگره آمریکا به صراحت اعلام می‌کنند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است و به ایران در این زمینه اعتماد نداریم.

وی افزود: راه اتهام زنی آمریکا‌یی‌ها به ایران ‌‌نهایت و توفقی ندارد و تا نپذیرند که ایران به جز فعالیت‌های شفاف هسته‌ای فعالیت دیگری ندارد عملاً مذاکرات بی‌فایده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز