خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

طرح نیازسنجی آموزش روستایی اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۳۷

مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در راستای افزایش سطح درآمد و رفع محرومیت از روستائیان برای بهبود تولیدات روستایی با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی برای جوانان فعالیت دارد و ایجاد اشتغال و کارآفرینی خود نوعی عبادت است.

جلسه نیازسنجی آموزش روستایی با حضور فرماندار همدان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و امام جمعه قهاوند،، رییس اتاق اصناف استان، و جمعی از بخشداران، دهیاران و نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، کارآفرینی را نوعی عبادت دانست و افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای افزایش سطح درآمد و رفع محرومیت از روستائیان برای بهبود تولیدات روستایی با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی برای جوانان فعالیت دارد.

علیرضا مهرابی ضمن تشریح فعالیت‌ها و نقش اساسی آموزش‌های فنی و مهارتی در توسعه روستایی گفت: این آموزش‌ها با ارتقای دانش و مهارت‌های روستاییان، بهره برداری مطلوب از نعمات الهی و عوامل و ظرفیت‌های تولیدی، افزایش کارآیی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی را به دنبال خواهد شد.

وی بیان داشت: ایجاد فرصتهای مناسب شغلی، افزایش تولید، افزایش درآمد روستاییان، تقویت بنیه اقتصادی روستا‌ها، کاهش بیکاری و استفاده از عوامل‌‌ رها شده بیکار، از دیگر اثرات یک جریان آموزشی موفق است.

مهرابی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور حاصلخیز است گفت: متاسفانه درصدی از منابع مورد نیازمان را به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم و‌‌ همان منبع را با کمی تغییر دوبرابر قیمت وارد می‌کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: این در حالی است که می‌توانیم با آموزش جوانان در فنی و حرفه‌ای این محصولات را با کیفیتی بیشتر در داخل کشورمان تهیه کنیم.

مهرابی درخصوص برگزاری طرح نیاز سنجی روستائی گفت: طرح نیازسنجی آموزش روستایی به منظور اثربخشی و تاثیرپذیری آموزش‌های مهارتی و همچنین کمک به توسعه منطقی و توانمندسازی روستائیان در حال اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز