خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

آمار اشتغال را منتشر کنید مردم در جریان قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۹۰

اجازه فعالیت به اخلالگران در حوزه سرمایه‌گذاری به هیچ یک از مدیران داده نخواهد شد چرا که تاسرمایه‌گذاران وارد استان نشوند، مشکل اشتغال حل نخواهد شد.

استاندار همدان در کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان اگر کاری صورت نگیرد، اعتراضی از هیچ کس بر نخواهد خواست، گفت: باید به این سئوالات پاسخ داد که چرا اهالی همدان در زادگاه خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیکبخت با انتقاد از برخورد برخی از افراد و مسئولان با سرمایه‌گذارانی که وارد استان می‌شوند، افزود: ‌ باید با تعامل با سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم کرد، نه اینکه به شمردن ۳۳ دندان آن‌ها پرداخت.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مدیران اقتصادی که این رویه را در پیش گفتند‌، تغییر خواهند کرد، تصریح کرد: باید فضا را برای کار و خدمت به مردم فراهم کرد، نه اینکه به دنبال این باشیم این سرمایه‌گذار با چه کسی شریک است و یا چه کسی او را آورده است.

وی با اشاره به اینکه باید به سرمایه‌گذاران خوش‌آمد بگوییم و از آنان استقبال کنیم، ادامه داد: تا زمانی که در استان همدان حضور دارم از سرمایه‌گذار استقبال کرده و دست او را می‌بوسم.

نیکبخت با بیان اینکه باید مشکل اشتغال استان حل شود، خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه جامعه به میدان آمده و اگر پیرو رهبر معظم انقلاب و همراه دولت هستیم باید به حل مشکل اقتصادی کشور بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران در دنیا از احترام و منزلت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: بنده در کل کشور به اندازه یک برگ کاغذ سرمایه‌گذاری نکرده و هیچ سهامی ندارم و افتخارم این است که دست سرمایه‌گذاری را که اشتغال ایجاد کند، می‌بوسم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برخی از افراد دوست بودن و یا دشمن بودن خودشان با مردم را مشخص کنند، اظهار کرد: هیچ یک از طرح‌های بزرگ استان همدان توسط همدانی‌ها راه اندازی نشده است و باید به این روند در همدان پایان دهیم.

وی با بیان اینکه آمار ایجاد اشتغال را منتشر کنید تا در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: همه انتقادات را به گوش جان می‌شنوم اما باید از تخریب دوری شود.

نیکبخت با اعلام اینکه وزیر اطلاعات سه‌شنبه هفته جای در همدان حضور خواهد یافت، تصریح کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری برای وزیر اطلاعات به اندازه‌ای است که پس از مطلع شدن از همایش سرمایه‌گذاری اعلام کردند در این همایش نیز حضور خواهند یافت.

وی با تأکید بر اینکه اجازه فعالیت به اخلالگران در حوزه سرمایه‌گذاری به هیچ یک از مدیران داده نخواهد شد، ادامه داد: چرا برخی از افراد به بخش خصوصی مشکوک هستند در حالی که دولت امکان سرمایه‌گذاری ندارد و باید بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال ورود پیدا کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تا سرمایه‌گذاران وارد استان نشوند، مشکل اشتغال حل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: همدانی‌ها از لحاظ مالی، فکری و اجرایی از توان بالایی برخوردار هستند و از برخی از استان‌‌ها در رده بهتری قرار دارند.

وی با بیان اینکه همایش سرمایه‌گذاری ۲۸ آبان ماه در همدان برگزار می‌شود، گفت: برای برگزاری این مراسم بنا بر دعوت از همدانی‌های داخل و خارج از کشور گذاشته شده است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه همه مدیران نسبت به سرنوشت جوانان مسئول هستند، اظهار کرد: اگر ایجاد یک شغل باعثجلوگیری از اعتیاد و یا بزه یک جوان شود و یک مسئول از ایجاد آن شغل جلوگیری کند، در روز قیامت و در مقابل خدا باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ۸۰۰ تا یک‌هزار شغل در استان ایجاد شده، افزود: درباره عملکرد استانداری باید یک سال دیگر که نتایج برنامه‌ها مشخص می‌شود، نظر داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اگر رونقی صورت نگیرد و سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز نکند، خدمتی صورت نگرفته، تصریح کرد: عملکرد بانک‌ها در استان با توجه به مشکلات موجود راضی‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های دولتی در قبال سرمایه‌گذاران نباید بهانه‌جویی و سخت‌گیری کنند، ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی بر اساس وظایف قانونی خود و با تعامل با سرمایه‌گذاران پیش روند و بدانند که با کارشکنی در این راه به شدت برخورد خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه یک ستاد برای پیگیری مصوبات و توافقات سفر روسیه تشکیل شده، تصریح کرد: با تهیه گزارش نهایی سفر به روسیه، اطلاع‌رسانی کامل به مردم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه خدمات مطلوب سن ازدواج در جامعه را کاهش داده و زندگی خوبی برای جوانان با ایجاد شغل برای آنان مهیا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز