خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش بزرگ جامعه کارگری ۲۹ آبان در همدان

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۵۸

همایش بزرگ جامعه کارگری به مناسبت سالروز تصویب قانون کار ۲۹آبان درهمدان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از برگزاری همایش بزرگ جامعه کارگری درهمدان به مناسبت سالروز تصویب قانون کار ۲۹آبان خبر داد و گفت: از ارزش‌های اسلامی و انسانی در این روز حمایت می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ چنگیز اصلانی اظهار کرد: قانون کاری که در سال ۶۹ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید شامل ۲۰۳ ماده و ۱۲۱ تبصره بود، گفت: درقانون کار یک موضوع مهم بحثدستمزدها است.

وی با بیان اینکه هیچ سالی دستمزد واقعی کارگران پرداخت نشده است، افزود: کارفرما زمانی در کنارکارگران می تواند باشند که از هر لحاظ کارگران را درک و آنها را حمایت کنند.

وی تصریح کرد: اگر ماده ۲۷ قانون کار را بردارند به راحتی کارگران را اخراج می‌کنند و این یک مشکل اساسی برای جامعه کارگری
است.

اصلانی مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری را عدم اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه قشر کارگری ما در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رشادت‌های بی‌بدیلی داشتند، باید خواهان حق واقعی خود باشند.

دبیراجرایی خانه کارگر عنوان کرد: حق کارگران در چهار چوب قانون کار باید پرداخت شود و گر نه انسانیت کارگران زیر پا گذاشته شده است.

اگر به دنبال اشتغال پایدارید کارخانجات را احیاء کنید

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان نیز در این جلسه با انتقاد از برنامه تلویزیونی مناظره ۱۶/۸ / ۹۳در بحثماده ۲۷قانون کار عنوان کرد: این مناظره در سطح بسیار پایینی برگزار شد و این در صورتی است که ما نماینده‌های مسلط تری داشتیم.

احمد معبودی با بیان اینکه ما با اصلاح قانون کارمخالف نیستیم بلکه با تغییر آن به نفع کارفرمایان مخالف هستیم گفت: در کارخانجات کار مستمر از کار غیر مستمر مشخص نیست.

معبودی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال اشتغال پایدارید کارخانجات را احیاء کنید افزود: کارخانجاتی که با ظرفیتی بالغ بر ۸۰درصد کار می کردند را احیاء کنید.

وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر حمایت از قانون کارهمایش بزرگ کارگری برگزار می شود تا مورد توجه مسئولین استانی و کشوری قرار گیرد گفت: هدف از برگزاری این همایش حمایت از ولایت فقیه، نظام تامین اجتماعی و قوانین کار است.

معبودی تصریح کرد: با توجه به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر از بین بردن بیکاری متاسفانه وضعیت اشتغال در استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: آمار بیکاری که مسئولان ارائه داده‌اند باید بازنگری و بعد اعلام شود.

این فعال کارگری در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از مسئولان استانی اعلام کرده که هر ماه۱۰۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود گفت: امسال آمار اخراج کارگران بیش از سال گشته بوده است و این آمار اشتغال صحیح نیست.

معبودی عنوان کرد: در بعضی از کارخانه‌ها کارگران بین۳ تا ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و مسئولان باید پیگیری کنند.

رئیس کانون بازنشستگان همدان نیز در این جلسه گفت: این دست درازی‌ها در قانون باعثبه وجود آمدن مشکلات زیادی در جامعه کارگری شده است، افزود: حداقل حقوق قانون کار بسیار پایین است و کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد.

حسین قادریان ضمن تاکید بر حضور همه کارگران در همایش ۲۹ آبان اظهار داشت: حمایت از قانون کار حمایت از جامعه کارگری است تا بتوانیم جوابگوی نسل آینده باشیم.

یکی از کارگران حاضر در جلسه با بیان اینکه با حضور در این همایش و تشکلات کارگران اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند، گفت: حق اعتراضی برای کارگر، وحق سنوات وماده ۲۷ قانون کار نمانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز