خبرگزاری کار ایران

همایش کشوری دوسالانه ارگونومی ایران در دانشگاه علوم پزشکی همدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۹۶

این همایش برای نخستین بار با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه‌های کشور و متخصصان در این زمینه برگزار شد.

رئیس کمیته علمی ارگونومی با اشاره به اینکه اختلالات اسکلتی و عضلانی از مهم‌ترین عوامل شایع در آسیب‌های شغلی و ناتوانی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه به شمار می‌آید، گفت: این اختلالات مهم‌ترین دلایل بروز ناراحتی و ناتوانی کارگران و کارمندان و کاهش بهره‌وری کار و آسیب‌های انسانی و نیروی کار است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدعلی لحنی افزود: ارگونومی، دانش به کار بردن اطلاعات علمی موجود درباره انسان و روش‌های علمی طراحی و تولید در جهت مناسب‌تر کردن محیط کار و زندگی است.

وی اظهار کرد: این دانش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را بررسی می‌کند و اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فراورده‌ها، محیط‌های کار و تجهیزات به کار می‌بندد که این موضوع رابطه دوسویه کار و نیازمندی‌های شغلی را تشریح می‌کند تا موجب کاهش فشارهای جسمانی و روانی در محیط‌های کار، افزایش سطح ایمنی، بهداشت، رضایت شغلی و بهبود بهره‌وری باشد.

لحنی خاطرنشان کرد: برای سلامتی و افزایش سطح بهره‌وری باید دانش ارگونومی به شکل شایسته‌تری بررسی و رسیدگی شود و اگر این موضوع درست ارائه شود هزینه‌ها در وزارت بهداشت نیز کاهش خواهد یافت.

وی همچنین از مدیران و مسؤولان خواست تا نسبت به جایگاه این رشته تحصیلی در دانشگاه‌ها و دانشجویان مشغول به تحصیل در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس انجمن ارگونومی ایران نیز با اشاره به اینکه دردهای اسکلتی و عضلانی شایع‌ترین شکایت افراد در زندگی است، افزود: از مشخصات یک سازمان سالم آن است که سلامت جسمی و روانی کارمندان به‌‌ همان اندازه مورد توجه و علاقه مدیریت سازمان قرار بگیرد که تولید و بهره‌وری مورد نظر است.

سید ابوالفضل ذاکریان تصریح کرد: از یک سال و نیم پیش تاکنون اعضای جدیدی در انجمن ارگونومی وارد و مشغول به فعالیت شدند، همچنین مجله انجمن بعد از رکود چندساله هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز کرده است که این امر برای ارتقا و گسترش این رشته تخصصی ضروری بود.

وی با بیان اینکه حمایت انجمن ارگونومی با امکانات بیشتر و به شکل جدی راه‌اندازی شده است، افزود: تصمیماتی با اعضای این انجمن اتخاذ شد که با توجه به ازدیاد بیشتر دانشجویان، علاقه و توجه بیشتر آنان به این رشته و ارائه دستاورد‌های خود هر دو سال یک بار این همایش با هدف ترویج و توسعه این علم و با دعوت از تمام اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مجید معتمدزاده، دبیر اجرای این همایش نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش تبادل تجربه‌های علمی است، همچنین در این همایش اساتید ۹ دانشگاه علوم پزشکی در رشته ارگونومی از سطح کشور شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این همایش ۲۲۳ مقاله که ۸۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۷۵ مقاله در قالب پوس‌تر ارائه شده است و ۲۲ سازمان و صنعت از داخل استان و استان‌های دیگر کشور در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند.

این همایش از ۲۳ مهرماه آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز