خبرگزاری کار ایران

مانور عملیاتی اصلاح ۱.۵کیلومتر شبکه توزیع برق همدان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۹۱

مانور عملیاتی امور برق همدان دو همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی با شعار «عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی» در شهرک بهشتی برگزار شد.

معاون عمرانی فرماندار همدان در مراسم افتتاحیه این مانور با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی از ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه سال جاری اظهار کرد: کشور ایران در مسیر بحران‌های مختلفی از قبیل سیل، زلزله و… قرار دارد.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه از ۴۱ بحران تعریف شده در دنیا ۳۰ مورد در ایران وجود دارد، گفت: اثرات برخی از بحران‌ها مانند سونامی و ریزگرد‌ها که کانون آن‌ها کشورهای دیگر است در ایران پدیدار می‌شود.

وی با تأکید بر مدیریت بحران‌ ادامه داد: نگاه به بحثبحران شامل دو حالت سنتی و نوین است که در حالت سنتی اقدامات بعد از وقوع بحران انجام می‌شود و در نگاه نوین علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای عملیاتی و مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان یادآور شد: اجرای این مانور‌ها به نوعی باعثتمرین، آمادگی و ممارست در برابر بحران‌های می‌شود.

محمدی ابراز کرد: اجرای مانور بهانه‌ای برای به کارگیری مهندسی معکوس در کار‌ها برای رفع نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت است.

وی با بیان اینکه گاهاً سوء تدبیر و بحران مدیریت بر بسیاری از مسائل چیره می‌شود، گفت: باید به سمتی برویم که دچار این بحران نشویم.

معاون عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اقدامات ارزشمند شرکت توزیع نیروی برق همدان در برقرسانی به مساکن مهر اظهار کرد: ۱۲ هزار مسکن مهر در شهرستان همدان ساخته می‌شود که فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آن کار بسیار بزرگی است و شرکت برق همدان در این زمینه اقدامات خوبی داشته که جای تقدیر دارد.

مدیر امور دو برق همدان نیز با اشاره به محدوده زیر پوشش و خدمات‌رسانی در سطح شهرستان تصریح کرد: توزیع برق در بخشی از شهر همدان و ۵۲ روستا از روستاهای بخش مرکزی برعهده این امور است.

ایرج صابری با بیان اینکه در شهرک بهشتی ۵ هزار و ۶۰۰ مشترک عادی و دیماندی وجود دارد، افزود: عملیات مانور شامل تبدیل ۱.۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، سرویس همزمان شبکه روشنایی معابر، جابجایی کابل سرویس بیش از ۱۰۰ مشترک منطقه بر روی شبکه احداثی جدید و… است.

مدیر امور دو برق همدان تصریح کرد: مانورعملیاتی اصلاح شبکه توزیع برق شهرک بهشتی با همکاری ۲۹ اکیپ عملیاتی از واحدهای معین شهرستان، پیمانکاران و دیگر دستگاه‌ها از قبیل آتش‌نشانی، شهرداری و… انجام می‌شود.

وی کاهش مدت زمان خاموشی‌ها را از مهم‌ترین اهداف این مانور عنوان کرد و افزود: اجرای این عملیات نیازمند ۴۰ ساعت خاموشی برای مشترکین بود که در قالب این مانور با چهار ساعت خاموشی انجام می‌شود.

صابری یادآور شد: افزایش پایداری شبکه، کاهش تعداد خاموشی‌های ناخواسته، رفع ضعف ولتاژ مشترکین و تعدیل بار شبکه و پیشگیری از سرقت در این منطقه از دیگر اهداف اجرای این مانور است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: در قانون تشکیل مدیریت بحران چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی پیش بینی شده که تمرین و برگزاری مانور‌ها از مهم‌ترین اقدامات در مرحله آمادگی محسوب می‌شود.

علی سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در مانورهای فرضی فقط سرعت رسیدن نیرو‌ها به نقطه بحرانی تخمین زده می‌شود، گفت: در مانورهای مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان نیرو‌ها از نزدیک با شرایط بحرانی روبرو شده و علاوه بر سرعت، عملکرد آن‌ها نیز ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اصلاح شبکه در منطقه شناسایی شده افزود: این امر علاوه بر مزایای اقتصادی باعثافزایش توانمندی نیرو‌ها در کار تخصصی آن‌ها می‌شود.

سهرابی‌بیدار برگزاری مانور‌ها را نمایش قدرت مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد و گفت: اصلاح شبکه توسط ۲۹ اکیپ عملیاتی با کمترین اعمال خاموشی در راستای تکریم ارباب رجوع و مشترکین است که از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز