خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد همدان:

هنوز برخی از مدیران شناخت درستی از استاندارد ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۹۹

مشکل واحدهای صنعتی و مدیران این است که هنوز برخی از مدیران شناخت درستی از استاندارد ندارند.

مدیرکل استاندارد همدان در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد یکساله این اداره پرداخت واظهارداشت: در این مدت ۷۳ پروانه استاندارد صادر و ۳۳ پروانه استاندارد ابطال شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرهاد تیموری افزود: در سال جاری از ۱۵۸ مورد نمونه‌برداری و آزمون صورت گرفته ۶۴ نمونه با استانداردها مطابقت دارد به طوری‌ که ۹/۶۵ درصد تطابق مشاهده شده است.

فرهاد تیموری با اشاره به طرح طاها(نظارت بر بازار) اظهار داشت: ۶ هزار مورد بازرسی انجام شده که در این طرح ۸۶ درصد اصناف فاقد کالای غیر استاندارد بوده‌اند.

تیموری یا بیان اینکه مدیران ۱۳ واحد تولیدی متخلف در همدان به مراجع قضایی معرفی شدند، ‌ اظهار داشت: ‌ برای این افراد به علت جعل علامت استاندارد، جلوگیری از بازرسی واحد تولیدی و تولید کالای غیر استاندارد پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: برای هفت واحد تولیدی رای صادر شده و پرونده شش واحد تولیدی متخلف نیز در دست بررسی است که مدیر یکی از واحدهای تولید مواد غذایی به چندین سال حبس محکوم شده است.

فرهاد تیموری در ادامه به تشریح برنامه های هفته استاندارد پرداخت وخاطر نشان کرد: در هفته استاندارد واحدهای تولیدی برتر استان معرفی خواهند شد که شرکت صنایع سیم و کابل همدان، شرکت سیمان هگمتان، شرکت سیمان اکباتان، شرکت چینی نام، شرکت صنایع سیمان نهاوند، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت فیلتر سرکان، شرکت زرین بتن اکباتان، شرکت پارس توان آزما و حسن صالحی پیمان از جمله واحدهای برتر استان هستند.

مدیر کل استاندارد در مورد تولید نمک غیر مجاز عنوان کرد: نمک مشمول استاندارد اجباری است ولی تولید نمک به شکل غیرمجاز همچنان در استان دیده می‌شود

وی با اشاره به اینکه تولید سماق مشمول استاندارد اجباری نیست اظهار کرد متاسفانه بیشتر سماق‌های موجود دربازار تقلبی بوده و افراد سودجو رنگ‌دانه‌ها را به نام سماق بسته‌بندی و عرضه می‌کنند.

تیموری درخصوص راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان همدان نیز یادآور شد: چندین سال است پیشنهاد داده‌ایم که بخش صنعتی استان نیازمند ایجاد این کلینیک است تا افراد کارشناس و مجرب واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داده و مشکلاتشان را آسیب‌شناسی کنند و راهکار ارائه دهند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان مصوبه‌ای تحت عنوان ایجاد کلینیک اقتصادی گرفته است که این کار برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌گیرد و یکی از شاخه‌های این طرح کلینیک صنعت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز