خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق تعاون استان همدان بیان کرد:

۲۸ و ۲۹ مهرماه همدان میزبان هیئت تجاری از اربیل و سلیمانیه عراق است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۲۹

از اتاق بازرگانی اربیل، سلیمانیه و اتحادیه صادر و واردکنندگان کردستان عراق برای حضور در استان همدان دعوت شده و این هیئت ۱۵ نفره ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در همدان حضور دارند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور، تعاون است، اظهار کرد: در فضای اقتصادی ملی و بین المللی تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ رحمان نادی با اشاره به اینکه در استفاده بهینه از منابع، تولید و درآمد تعاون نقش موثری دارد، افزود: به علت اینکه شرکت های تعاونی از تجمیع سرمایه های خرد در کشور ایجاد می‌شوند، می‌توانند نسخه شفابخشی در زمینه اشتغال کشور باشند.

نادی با بیان اینکه شرکت های تعاونی بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه های کوچک هستند، گفت: ۸۰ درصد شرکت های فعال در کشور جز واحدهای کوچک و متوسط است.

وی درباره سیاست های حمایتی دولت از تعاونی ها گفت: دولت ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های تعاونی در نظر گرفته است که در هفته آینده ابلاغ می شود و بانک ها می توانند تا سه برابر این مبلغ را تسهیلات پرداخت کنند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه در کشور باید ۲۰۰ میلیارد تومان به تعاونی ها تسهیلات پرداخت شود، عنوان کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۳۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های تعاونی پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال در استان همدان هزار و ۷۵۱ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر عضو دارد که این رقم ۷۰ درصد جمعیت استان همدان را شامل می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان همدان سرمایه شرکت‌های تعاونی استان همدان را ۴۰۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۲۱ هزار و ۴۷۶ نفر در این شرکت های تعاونی مشغول به کار هستند.

نادی بیان کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۷۱ شرکت تعاونی با عضویت ۶۰۶ نفر و سرمایه اولیه دو میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان تاسیس شده ولی پیش بینی می شود روند تاسیس شرکت های تعاونی در نیمه دوم سال دو برابر شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون تا سال ۸۹ هیچ گونه اقدامی در زمینه تجارت خارجی نداشته است، گفت: از سال ۹۰ اتاق تعاون استان همدان در زمینه توسعه تجارت خارجی گام برداشته و تاکنون ۷۳ مورد قرارداد بین استان همدان و سایر کشورها منعقد شده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان تاکید کرد: از اتاق بازرگانی اربیل، سلیمانیه و اتحادیه صادر و واردکنندگان کردستان عراق برای حضور در استان همدان دعوت شده و این هیئت ۱۵ نفره ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در همدان حضور دارند.

نادی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور عراق سرپرست این هیئت است، گفت: با این هیئت در بخش مواد غذایی، فرش، پارچه، دارو و پزشکی، گردشگری و دامپروری مذاکره می‌شود و چند قرارداد و یک تفاهم نامه همکاری بین دو طرف به امضا می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز