خبرگزاری کار ایران

با مشارکت اداره کل حفظ همدان صورت گرفت:

کتاب " دست خدا " رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۹۵

با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان کتاب " دست خدا " در باغ موزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد.

مشاور مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال حماسه و ایثار گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و قابل توجه است و کتاب «دست خدا» تلنگری است به همه کسانی که خاطراتی از آن دوران را در ذهن دارند و هیچ اقدامی برای ثبت آن نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان، حسین نصراله زنجانی توجه ویژه به نقش افراد و گروه‌ها در بیان تاریخ را مهم ارزیابی کرد و افزود: به گفتهٔ امام خمینی(ع) تاریخ معلم انسان هاست و هر آنچه را که در تاریخ آورده شده است باید به درستی بیان کنیم.

عضو ستاد مرکزی راهیان نور نیز در این آیین با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفتهٔ دفاع مقدس اظهار داشت: اگر در طول دوران دفاع مقدس رزمندگان و شهدای گرانقدر از جان گذشتگی و ایثار نمی‌کردند امروز این سرافرازی و سربلندی نصیب ملت ایران اسلامی نمی‌شد.

سردار رضا میرزایی در ادامه خاطر نشان کرد: در آن زمان دشمن با حملهٔ نظامی سعی بر نفوذ در کشور را داشت و امروز نیز با حملهٔ فرهنگی تلاش می‌کند وارد مرزهای کشور شود.

وی بیان داشت: هدف دشمن در طول دوران حماسهٔ هشت ساله ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی، جدا کردن بخشی از خاک ایران و هم چنین زیر سلطه بردن کشور بود.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: حقیقتا هر آنچه که ما امروز داریم همه و همه به برکت خون پاک شهیدان است.

این فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس هم چنین یادآور شد: مسئولین ما امروز در هر جایگاهی که هستند باید بدانند که به قیمت خون شهدا در اینجایگاه هستند و نباید از تلاش برای خدمت به مردم فروگذار باشند.

وی هدف و تفکر شهدا را متعالی خواند و تصریح کرد: بدون شک تبعیت از ولایت فقیه تبعیت از اسلام است.

قاسمعلی زارعی نویسنده کتاب «دست خدا» نیز در ادامه با بیان گوشه‌ای از مطالب گنجانده شده در کتاب، هدف خود از نوشتن این اثر را مطلع کردن نسل جوان با گذشته دانست و بیان داشت: سهم همدان در هشت سال دفاع مقدس بیش از آن بوده که به آن پرداخته شده است.

در پایان این مراسم از زحمات چند سالهٔ قاسمعلی زارعی برای جمع آوری و منسجم کردن خاطرات تقدیر و از کتاب وی رونمایی شد.

«دست خدا» را انتشارات سورهٔ مهر به سفارش دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری در ۴۹۶ صفحهٔ رقعی به چاپ رسانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز