خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی استان همدان:

گردشگری بیش از ۴ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۳۶

در افق ۱۴۰۴، سهم استان همدان از گردشگران خارجی سه میلیون نفر است که می‌تواند چهار تا پنج میلیون دلار درآمدزایی به همراه داشته باشد.

مدیرکل میراثفرهنگی استان همدان با بیان اینکه همدان نقش عمده‌ای در برنامه‌ریزی‌های دولت در زمینه گردشگری دارد، گفت: همدان در افق ۱۴۰۴ ظرفیت جذب ۳ میلیون گردشگر خارجی در سال را دارد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ریحان سروش مقدم در همایش دوست گردشگر، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت تکیه بر صنعت و اقتصاد گردشگری بوده که برنامه‌های اساسی نیز در این زمینه دارد.

او افزود: دولت تدبیر و امید برنامه‌های مدونی در حوزه گردشگری دارد تا در افق ۱۴۰۴ با جذب ۲۰گردشگر خارجی در سال بتواند سهم خود را از اقتصاد جهانگردی در دنیا کسب کند.

سروش مقدم با تاکید بر اینکه دولت به دنبال استفاده مطلوب از مزیت‌های گردشگری است، تصریح کرد: دولت در حال برنامه ریزی برای جذب گردشگران جامعه مسلمان به میزان ۳۰۰ میلیون نفر در سال است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: دولت به دنبال این است که از پتانسیل‌های کشور در زمینه گردشگری حلال، سلامت و فرهنگی به نحو مطلوب استفاده کند چرا که در این زمینه مزیت‌های بالایی داریم.

او عنوان کرد: همدان با توجه به دارا بودن ابعاد مختلف در گردشگری می‌تواند نقش مناسبی در مسیر رسیدن دولت به اهداف اقتصاد گردشگری ایفا کند.

سروش مقدم با بیان اینکه، گردشگری بیش از ۴ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ باید اشتغال بخش گردشگری در کشور به ۲۵ درصد برسد.

سروش مقدم اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴، سهم استان همدان از گردشگران خارجی سه میلیون نفر است که می‌تواند چهار تا پنج میلیون دلار درآمدزایی به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز