خبرگزاری کار ایران

استفاده از تئاتر برای کودک و نوجوان، بهترین روش برای ساخت جامعه‌ای متعادل است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۵۸

یک نویسنده و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان معتقد است استفاده از تئاتر برای کودک و نوجوان، بهترین روش برای ساخت جامعه‌ای متعادل است و برای رسیدن به یک جامعه متعادل باید از کودکی شروع کرد.

حسین فدائی‌حسین در رابطه با تاثیر تئاتر بر کودک و نوجوان گفت: برای رسیدن به یک جامعه متعادل باید از کودکی شروع کرد. زمانی که انسان دوران کودکی خوب و متعادلی سپری کرده باشد، در بزرگسالی فرد متعادلی می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی تصریح کرد: جوامعی که در تلاش هستند تا با نیروهای قهریه در بزرگسالی جامعه را به تعادل برسانند، جامعه را به سوی ترس و دروغ پیش می برند و این یک امر اشتباه است. کودکی مهمترین بخش از زندگی بشر است. تئاتر بر کودک بسیار تاثیر دارد؛ زیرا کودک به صورت ذاتی به نمایش گرایش دارد و به نوعی در تمام بازی‌هایش این گرایش را نشان می دهد.

فدایی‌حسین در ادامه افزود: تئاتر بهترین روش برای ساختن شخصیت کودک و نوجوان است. بی دلیل نیست که در جوامع پیشرفته علی‌رغم داشتن امکانات پیشرفته بازهم به سوی تئاتر بازگشته‌اند و از آن برای تقویت رفتارهای سالم و زدودن رفتار ناسالم بهره می‌برند و ما می بینیم تا چه میزان این روش به نتیجه رسیده و موجب آرامش جامعه شده است.

نویسنده مجموعه نمایشنامه‌های " سحر در میان خوراکی‌ها " با اشاره به این مطلب که جشنواره باید محصول یک سیکل تولیدی در طول سال باشد، گفت: جشنواره باید محصول تلاش گروه‌ها در طول سال باشد و برگزیده‌های این گروه‌ها در این جشنواره شرکت کنند و در جشنواره تجربه‌ها به اشتراک گذاشته شود، نقاط ضعف و قوت بیان شود و در این صورت است که جشنواره موفقی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته در موفقیت جشنواره تئاتر تبادل تجربه است. تا زمانی که گروه‌ها فقط در راستای شرکت در جشنواره، تئاتر تولید کنند، پیشرفتی حاصل نمی‌شود زیرا ولی نعمت ما مردم هستند و تئاتر برای مردم است و به نظرم تا زمانی که جشنواره توجه لازم را به بخش اجرای عموم یا بخش آموزش نداشته باشد ضعیف عمل کرده است.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان سوره ماه گفت: من پیشنهاد می‌کنم قبل از برگزاری جشنواره کارشناسان به عنوان مشاور به سراغ گروه‌های نمایشی بروند و کاستی‌ها و نقاط ضعف نمایش‌ها را بر طرف کنند تا تئاترها با نقاط ضعف کمتر در جشنواره حضور یابند. همچنین حضور روانشناسان درکنار گروه‌های نمایش موجب می‌شود تا از وجود نقص‌های روانشناسی که موجب آسیب به کودک و نوجوان می‌شود، جلوگیری کنیم زیرا تئاتر کودک و نوجوان صرفاً برای کودکان و نوجوانان است.
بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز