خبرگزاری کار ایران

به همت شرکت صنایع شیرایران(پگاه)؛

راه‌اندازی نرم افزارمدیریت آزمایشگاه برای اولین بار درصنایع غذایی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۵۴

این نرم افزار به‌عنوان سیستم مدیریت آزمایشگاه عمل می کند و برای اولین بار در صنایع غذایی ایران راه اندازی شده است.

معاون تحقیق توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران(پگاه) دکتر وحید مفید درحاشیه مراسم گردهمایی روسای آزمایشگاه‌های شرکت شیر پگاه بیان کرد: شرکت صنایع شیر ایران دارای ۳۰ شرکت و ۱۷ کارخانه تولیدی است که ۱۶ کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی را برعهده دارد ویک کارخانه نیز ملزومات بسته بندی دیگر کارخانجات شیرپگاه را تولید می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان، وحید مفید با بیان اینکه تمام ساختارتشکیلاتی شرکت‌ها، دارای مدیریت‌های تضمین کیفیت، کنترل کیفیت و آزمایشگاه به صورت خاص هستند، گفت: همه کارخانجات، ملزم به استقرارسیستم‌های کیفیت هستند.

وی گفت: شرکت پگاه براساس آخرین استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کند و اظهار داشت: آخرین استانداردهای مستقر شده در شرکت، طی سه سال گذشته ایزو ۱۷۰۲۵ بوده است و شرکت صنایع شیر ایران، جزء اولین شرکت‌ها در بخش صنایع غذایی است که دارای گواهینامه ایزو۱۷۰۲۵ در مدیریت آزمایشگاه است وتاکنون در ۱۱ شرکت شیرپگاه اجرایی شده است.

وحید مفید از تدوین استانداردهای داخلی برای این شرکت خبر داد و گفت: علاوه بر استاندارد ملی این شرکت قوانین سختگیرانه تری تدوین وبرای اجرای آن نیز نظام‌های نظارتی در نظر گرفته است.

معاون تحقیق توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران اظهارداشت: صنایع شیر ایران سال گذشته در بین ۵۰۰ شرکت غذایی رتبه نخست صنایع غذایی را کسب کرد که قطعا بدلیل کنترل‌های خاص وسختگیرانه در همه واحد‌ها بوده است.

مدیر تضمین کیفیت شیر ایران، شهریار دبیریان نیز در حاشیه این مراسم گفت: این نرم افزار بر مبنای مدیریت کیفیت آزمایشگاه طراحی شده است وهر فردی با هر تخصصی می‌تواند از این نرم افزار(نما) استفاده کند.

شهریار دبیران با بیان اینکه تمام استانداردهای ملی و بین‌المللی در این نرم افزار وجود دارد، گفت: این نرم افزار طوری طراحی شده است که احتیاج نیست که فرد در آزمایشگاه حضور داشته باشد و به‌راحتی از طریق رمز کاربری و اینترنت می‌تواند نتایج آزمایشات را مشاهده کند و حتی دامداران و مشتریان نیز می‌توانند نتایج آزمایشات را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: تا به امروز ۱۰۰ استاندارد ملی را تدوین کرده‌ایم و پای به پای سازمان‌های نظارتی و استاندارد هستیم وتعامل خوبی با آن‌ها داریم.

مدیر عامل شرکت شیرپگاه همدان گفت: استراتژی و اولویت اول ما رسیدن محصول سالم بدست مردم وبالا بردن کیفیت محصولات است.

محمود محمدی‌ها با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های مختلف نظیرpms و GMP باعثایجاد رقابت سالم در بین کارخانجات صنایع غذایی می‌شود، گفت: عرضه مواد لبنی به صورت فله‌ای وبدون کنترل ونظارت مشکلاتی زیادی را برای مردم به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز