خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه بوعلی همدان:

کمبود خوابگاه مشکل دانشجویان همدانی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۸۲

ظرفیت توسعه دانشگاه در استان همدان بالا است، ولی دانشگاه‌های همدان با کمبود خوابگاه دانشجویی روبرو هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان، منصور غلامی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با بیان اینکه عرصه دفاع مقدس مملو از ایثارگری جوانان این مرز و بوم بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از رشد علمی بسیار خوبی برخوردار شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، وی با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها ۵۰ دانشگاه در کشور وجود داشت و هم‌اکنون تنها در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۸۰ دانشگاه فعالیت می‌کنند.

غلامی با اشاره به اینکه آموزش و تربیت جوانان کشور به عنوان سرمایه‌های آینده آن، مسیر پیشرفت نظام اسلامی را مهیا می‌کند، افزود: احترام به جوانان و دادن فرصت برای تجربه‌اندوزی و ارائه ایده‌های خلاقانه آنها، نه تنها سبب بروز و شکوفایی استعدادهای این قشر می‌شود که می‌تواند فضای کشور را به سمت رشد شتابان ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در همدان بومی هستند، تصریح کرد: هر خانواده‌ای که فرزندان خود را برای تعلیم به دانشگاه می‌فرستد، انتظار دارد که فرزندش تخصص لازم را به دست آورده و با مهارت کافی از دانشگاه خارج شود.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه نیز انتظاراتی از مردم، جامعه و دولت دارد، ادامه داد: دانشگاه بوعلی سینا وارد چهلمین سالگرد تاسیس خود شده که بر اساس رده‌بندی وزارت علوم بین ۱۸۰ دانشگاه در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از وجود ۳۰۰ دانشگاه غیر دولتی در کشور خبر داد و گفت: در استان همدان زمینه توسعه دانشگاه بسیار بالاست به طوری که چهار دانشگاه بزرگ دولتی و هفت مرکز دانشگاهی غیر دولتی دارد.

به گفته وی در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع فوق لیسانس و همچنین یک هزار دانشجو نیز در مقطع دکترا در دانشگاه بوعلی سینا مشغول تحصیل هستند.

وی از کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در سطح استان خبر داد و خواستار ورود خیران برای کمک در این زمینه شد و گفت: توجه به این امر باقیات الصالحاتی برای آنها خواهد بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: در سال‌های گذشته این دانشگاه محل حضور خیران جامعه بوده که با کمک‌های خود به ایجاد فضاهای دانشگاهی فرهنگی کمک کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز