خبرگزاری کار ایران

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور:

بزرگترین مشکل اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ اتکا به درآمد نفتی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۱۰

اشتغال یکی از اولویت‌های اقتصاد دانش بنیان است و دانشگاه‌ها با استفاده از اقتصاد دانش بنیان باید به سمت درآمدزایی پژوهش پیش بروند و وابستگی خود را به بودجه دولتی از بین ببرند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دومین جشنواره برترین‌های پارک علم فناوری استان همدان گفت: بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد دانش بنیان را فرهنگ اتکا به درآمد نفتی دانست و گفت: اقتصاد ایران وابسته به فروش نفت بوده به همین دلیل تاکنون نیاز به تولیدات داخلی احساس نشده و این فرهنگ باید تغییر کند.
به گزارش ایلنا، سورنا ستاری با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان همدان اظهار کرد: باید ساختار اقتصاد دانش بنیان تغییر کند چرا که این تغییر سبب تحولی بزرگ در اقتصاد کشور می‌شود و پارک علم و فناوری استان قطعا پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است.

ستاری با بیان اینکه اکثر بیکاران کشور تحصیلکرده هستند، تصریح کرد: روش‌های غلط گذشته در دانشگاه‌ها در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها باید تغییر کند چرا که در بحثعلم و فناوری مشکل نه پول و نه دانش است بلکه فرهنگ متکی به درآمد نفتی است که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما تاکنون اصول تجارت را بلد نبوده‌ایم و اقتصاد کشور بر پایه درآمد نفت بوده است در حالی که در پژوهش‌ها موفق هستیم و باید بر اصول بازار تمرین کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهور از ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: همچنین قانون معافیت مالیاتی برای پژوهشگران مصوب شده به طوری که پژوهشگرانی که اقدام به ایجاد اشتغال کنند تا ۱۵ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.
ستاری در پایان گفت: مهم‌ترین مسئله در پژوهش‌های تجاری مسئله فرهنگی است که باید اصلاح شود و جهت‌گیری استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز