خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان همدان؛

گام اول نهادینه کردن بانکداری بدون ربا، آگاه سازی و اطلاع رسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۰۷

هدف و چشم انداز بانک مهراقتصاد، رسیدن به پنج بانک بر‌تر در حوزه بانکداری اسلامی تا سال ۱۳۹۵ است.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان همدان، همراه تنی چند از مدیران ستادی و به مناسبت هفته بانکداری اسلامی در راستای استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان با برگزاری جلسه‌ای راهکارهای اجرای بانکداری اسلامی را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا از همدان، امام جمعه همدان در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم اجرای بانکداری اسلامی به منظور پیشبرد اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین نیاز مبرم جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: اولین گام در راستای اجرای بانکداری اسلامی اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی است. انجام اینگونه امور به صورت یک طرفه و بدون اطلاع رسانی غالبا با موفقیت مواجه نمی‌شود.

آیت اله محمدی در ادامه ضمن تاکید بر کامل بودن شریعت اسلام در تمامی زمینه‌ها، بانکداری اسلامی را لازمه اقتصاد امروز کشور دانست و اجرای آن را سکوی پرتابی برای اقتصاد کشور توصیف کرد.

ایشان در ادامه ضمن تشکر از اقدامات بانک مهراقتصاد در اجرای بانکداری اسلامی اذعان داشت: در صورت شکوفا شدن یک بانک تماما اسلامی در جامعه، بی‌شک شاهد گرایش سایر بانک‌ها به طرف این مهم خواهیم بود. همواره نفر اول بودن کاری دشوار است اما به محض هموار شدن این راه، اقتصادی پویا و عاری از ربا را در کشور خواهیم داشت.

جعفری جوزانی، مدیر کل شعب بانک مهراقتصاد، در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در حوزه بانکداری اسلامی، برگزاری کلاس‌های آموزشی بانکداری اسلامی را برای تمامی کارکنان این بانک از اقدامات مهم این بانک بیان کرد و با تشریح نحوه تنظیم اسناد و قرارداد‌ها طبق موازین شرعی گفت: هدف و چشم انداز بانک مهراقتصاد، رسیدن به پنج بانک بر‌تر در حوزه بانکداری اسلامی تا سال ۱۳۹۵ است.

وی در ادامه پرداخت سود قطعی را نقطه عطف بانکداری اسلامی در بانک مهراقتصاد دانست و در خصوص پیشرفت‌های بانک مهراقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی نکاتی را برشمرد و اذعان داشت: در راه عملیاتی سازی کامل بانکداری اسلامی نیاز به کمک و رهنمودهای مراجع و علما به شدت حس می‌شود. اگر نهادهای اقتصادی و حوزه‌های علمیه دست در دست هم دهند شاهد اقتصادی پاک و بدون ربا در جامعه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز