خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان:

افتتاح فازاول بی. آر. تی تا پایان سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۳۰

احداثخط اول بی. آر. تی با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دنبال می‌شود و تا پایان سال ۱۳۹۴ اولین خط بی. آر. تی در همدان راه اندازی خواهد شد.

احداثخط اول بی. آر. تی با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دنبال و تا پایان سال ۱۳۹۴ اولین خط بی. آر. تی در همدان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، کامران گردان برای آرام سازی ترافیک، پاساژهای عابر پیاده تعبیه شد که از تصادفات جلوگیری و سرعت خودرو‌ها در این مناطق به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسانده است.

وی با بیان اینکه پاساژهای عابر پیاده را برای قانونمند‌تر شدن ترافیک ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: بلوار شهید مدنی به عنوان خیابان نمونه ترافیکی انتخاب شده چرا که دارای تمام استاندارهای لازم بوده و به عنوان الگویی برای ساماندهی سایر خیابان‌ها مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه ساخت پارکینگ محله آقاجانی بیگ آغاز شده، و تملک زمین برای ساخت پارکینگ کبابیان به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: قول داده بودیم ۱۲ پارک سوار ایجاد شود که تا کنون پنج مورد به بهره‌برداری رسیده و یک مورد دیگر نیز به زودی ایجاد خواهد شد.

گردان گفت: تاکنون ۸۰ درصد مصوبات کمیسیون خدمات شهری، عملیاتی و اجرایی شده، اظهار کرد: ۲۰ درصد از مصوبات کمیسیون در حال اجرا است و هیچ برنامه یا مصوبه‌ای که کار اجرایی آن آغاز نشده وجود ندارد.

وی در ادامه: ۱۵۰ مصوبه در کمیسیون تصویب شده و بیش از ۶۰۰ نامه از سوی مردم به کمیسیون رسیده که به صحن شورا برده شده و برای هر یک دستورات لازم صادر شده است.

وی گفت: دستگاهی که ساخت کشور آلمان است به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان برای خط کشی خیابان خریداری شده و چهار تا پنج سال خط کشی‌های انجام شده را تضمین می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پارک سوار برای اتوبوس نیز در دو منطقه پل پهلوان‌ها و پارکینگ سرگذر ایجاد خواهد شد، افزود: تمام تلاش‌ها برای مکانیزه کردن پل‌های عابرپیاده انجام می‌شود و برای احداثپل‌های جدیدی ابتدا پیش بینی امکان نصب پله برقی انجام شده و سپس اقدام به احداثخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید داخل شهری به ناوگان حمل و نقل اضافه شده، ادامه داد: این تعداد باعثشدند که زمان توقف اتوبوس‌های داخل شهری پنج دقیقه کاهش یابد.

گردان با تأکید بر اینکه: ۱۰۰دستگاه اتوبوس داخل شهر فاقد کولر است و اگر امکان تجهیز این اتوبوس‌ها به کولر وجود داشته باشد این کار صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل بار شهری تشکیل شده، افزود: این سازمان مسئولیت سازماندهی ۴ هزار دستگاه وانت باربری را دارد و به ساماندهی وضعیت بیمه و بنزین این خودرو‌ها خواهد پرداخت به طوری که اگر خودرویی زیر نظر این سازمان نباشد امکان استفاده از یارانه بنزین را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه: ۱۰ دوربین به تعداد دوربین‌های سطح شهر افزوده شده و با استفاده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک برای فعالیت‌های گوناگونی چون هدایت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به نقاط پرجمعیت، کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز کمک خواهد کرد.

گردان گفت: نرم افزار پلاک خوان هم در حال نصب است و تعامل مناسبی بین راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های کنترل ترافیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۲۹ هزار بوته فصلی و ۵۵ هزار و ۶۳ اصله درخت در حاشیه خیابان‌های همدان کاشته شده است و همدان را باید دوباره به شهر اطلسی‌ها تبدیل کرد.

گردان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها با بانک شهر برای کارت پول الکترونیکی منعقد شد، اظهار کرد: کارت پول و یا کیف پول الکترونیکی ابتدا برای اتوبوس‌ها و سپس برای تاکسی‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه: ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر وجود دارد که متأسفانه تعداد تاکسی‌های خطی از تاکسی گردشگری بیشتر است و باید یک تعادل بین این دو تاکسی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز