خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان؛

ارائه ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۲۵۷

در هرم سنی پدیده تورم جوانی دیده می‌شود که بالا‌ترین حجم نیروی انسانی جوان آماده ورود به بازار کار و حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی را بازگو می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به مناسبت بزرگداشت هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۱.۴ درصد از جمعیت کشوری باید آموزش‌های مهارتی برای داشتن اشتغال ببینند و یا مشاغل خود را حفظ کنند، افزود: در هرم سنی پدیده تورم جوانی دیده می‌شود که بالا‌ترین حجم نیروی انسانی جوان آماده ورود به بازار کار و حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی را بازگو می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا مهرابی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم داد تا جوانان از نقطه قوت به ضعف نرسند، تصریح کرد: ۸۵ درصد ورودی‌ها به فنی و حرفه‌ای فاقد مهارت و نیز ۷۲ درصد از ورودی‌ها فارغ التحصیان دانشگاهی هستند.

وی ۷۵ درصد مراجعین را سنین ۳۰-۱۵ سال عنوان و اظهار داشت: عرضه و تقاضا در مباحثفارغ التحصیلی دانشگاهی و نیاز بازار کار برابر نیستند.

مهرابی، ماموریت اصلی سازمان را آموزش، پژوهش، سنجش و ارزیابی مهارت نیروی کار، برگزاری مسابقات و تولید استانداردهای مهارتی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای همدان با اشاره به فعالیت ۱۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان گفت: آموزشگاه‌های آزاد سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۵ دوره آموزشی و آموزشگاه‌های دولتی نیز یک هزار و ۴۰۸ دوره آموزشی برگزار کردند.

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز امسال تاکنون در ۲۴ رشته ۶۰۵ هزار نفرساعت عملکرد آموزشی داشتند و گواهینامه مهارت برای کارآموزان صادر شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای همدان در ادامه از تخصیص ۲۱ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی این بخش خبر داد و گفت: مشاغل خانگی فنی و حرفه‌ای شامل ۲۱ رشته نظیر قالب بافی است.

مهرابی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز برای ۱۶۲ نفر از طریق فنی و حرفه‌ای اشتغال ایجاد شده و این آمار سال گذشته ۴۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با اشاره به اهمیت رعایت عدالت آموزشی در سراسر استان گفت: در سال گذشته ۳۶۶ هزار نفر ساعت در روستاهای استان، ۳۰۶ هزار نفر ساعت در زندان، ۳ هزار و ۳۸۴ نفر ساعت در مراکز درمان اجباری، ۱۳۰ هزار نفر ساعت در صنایع و اصناف، ۱۸۹ هزار نفر در مراکز سیار شهری و حاشیه آموزش‌های مهارتی دیده‌اند.

مهرابی با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی و تأیید صلاحیت حرفه‌ای افراد گفت: سال گذشته ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است و در چهار ماهه امسال نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش دیدند و همچنین سال گذشته ۶۱ هزار نفر گواهینامه مهارت از سازمان دریافت کردند.

وی افزود: سال گذشته از ۸۷ هزار و ۱۵۹ نفر آزمون سنجش مهارت اخذ شده است و ۶۴ هزار و ۱۹۲ نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند و در چهار ماهه امسال نیز از ۱۵ هزار و ۹۶۵ نفر آزمون به عمل آمده است.

مهرابی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت کشوری اظهار داشت: این مسابقات با هدف ارتقای جایگاه مهارت در کشور در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی ۶۳۱ نفر در ۳۶ حرفه در این مسابقات در استان شرکت کردند، بیان داشت: ۹۸ نفر در ۲۲ رشته به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله آخر ۱۴ نفر از استان همدان با ۱۶ حرفه وارد مرحله کشوری شدند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه از استان همدان نفرات بر‌تر در رشته‌های مختلف رتبه‌هایی را کسب کردند، گفت: در رشته الکترونیک صنعتی و رشته صافکاری و آجر چینی استان همدان رتبه‌های بر‌تر کشور را کسب کرد.

وی به ساخت مرکز هتلداری اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش هتل داری در غرب کشور در حال احداثاست و برای اتمام آن ۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی به افتتاح و بهره برداری از ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضرت آمنه(س) شهرستان بهار و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضرت فاطمه معصومه(س) شهرستان رزن اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز