خبرگزاری کار ایران

تضمین آینده کشاورزان، روستائیان و عشایر درگرو عضویت در صندوق بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۸۹

مهم‌ترین هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، پوشش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف است.

مهدی سماواتی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت صندوق از سال ۸۴ افزود: در آغاز فعالیت صندوق بزرگ‌ترین مشکل فرهنگ سازی در حوزه بیمه روستائیان و عشایر بود که باوری به موضوع بیمه نداشتند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی با بیان اینکه از سال ۸۶ سقف سنی گذاشته شد و افراد بالای ۵۵ سال مجاز به ثبت نام نبودند، اظهار داشت: این موضوع موجب شد جامعه هدف این صندوق کاهش یابد.

سماواتی با اشاره به اجرای چندین طرح در سال ۹۲ و نتیجه آنکه با استقبال بیشتر جوانان روبه رو بوده‌ایم، گفت: از ابتدای امسال سقف سنی نیز برداشته شد.

وی با اشاره به ۱۰۳۷ روستا و جمعیت ۶۰۰ هزار نفری در روستاهای استان بیان کرد: از سال ۸۴ به بعد ۱۰۴ هزار نفر می‌توانستند مشمول این صندوق شوند که با این مباحثاین جمعیت ارتقا و به بیش از ۲۰۴ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به صعود ۴ پله‌ای استان در سال جاری از نظر تعداد بیمه شدگان بیان کرد: بیش از ۵۲ هزار نفر در حال حاضر عضو صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴۷ هزار خانوار در استان از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند که شامل پرداخت مستمری فوت به ۶۲۰ خانوار و از کارافتادگی به ۲۷ خانوار دیگر است.

سماواتی با تاکید براینکه در تیرماه اسمال جذب ۶ برابری داشته‌ایم، افزود: تشکیل ستاد راهبردی توسعه، امضای تفاهم نامه‌ای مبنی بر بیمه کردن ۸۰ درصد روستائیان طی ۳ سال، از دلایل این جذب ۶ برابری است.

وی از فعالیت ۹۰ دفتر کارگزاری از سال ۸۴ در استان خبر داد و افزود: برای ساماندهی این دفا‌تر، کارگزاری‌های ضعیف را شناسایی کرده و ۱۲ دفتر را تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: باید کارگزاری‌های باقیمانده فعالیت خود را افزایش داده و ثبت‌نام روزانه داشته باشند و میزان جذب هر کارگزاری مشخص شده و در پایان سال این دفا‌تر مجدد ارزیابی می‌شوند، تمدید بیمه بیمه‌شدگان نیز از دیگر وظایف دفا‌تر کارگزاری است.

سماواتی با تاکید بر اینکه سعی داریم این جذب‌ها را به حداکثر برسانیم، گفت: آمار تکلیفی امسال استان ۳۶ هزار نفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز