خبرگزاری کار ایران

عدم رضایت از وضعیت مناسب سازی شهر برای معلولان

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۸۹

سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان اجتماعی کشور روز به روز به جامعه هدف خود خدمات تخصصی تری را ارائه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح فاز نخست اردوگاه تفریحی ابن سینا، افتتاح ستاد پذیرش، افتتاح اتاق بهزیستی، افتتاح اتاق فکر، افتتاح مرکز مشاوره سبز همدان، افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب به نام بازگشت سبز در ملایر، افتتاح مرکز سلامت روانی اسدآباد، افتتاح مشاوره روان پویان در هفته بهزیستی در استان همدان انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ اکبر سوری همچنین از برگزاری نخستین مراسم گلریزان مجمع خیران حامی معلولان خبر داد و عنوان کرد: اعتبار استانی سازمان بهزیستی در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اعتبار ابلاغی ۱۷ میلیارد تومان بوده و اعتبار استانی امسال سازمان ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است و اعتبار ابلاغی هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۷۰ وظیفه و هزار فعالیت بر عهده دارد، و نیز با تاکید براینکه سازمان بهزیستی به تنهایی از پس مشکلات توان یابان و جامعه هدف بر نمی‌آید، عنوان کرد: بهزیستی میعاد دل باختگان و معراج عاشقان است و باید کانون نگاه‌های جامعه برای رفع مشکلات مددجویان زیر پوشش خود باشد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه خدماتی که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود سبب بزرگ شدن این سازمان شده است، بیان کرد: یاد و خاطره شهید فیاض بخش که طرح سازمان بهزیستی را به تصویب هیئت دولت رساند و سازمان را برای مساعدت اقشار آسیب پذیر جامعه ترسیم کرد را گرامی می‌داریم.

سوری با بیان اینکه سازمان بهزیستی پنج گروه کودکان، زنان، سالمندان، آسیب دیدگان اجتماعی و معلولان را مورد توجه قرار می‌دهد، ابراز داشت: عمده‌ترین وظیفه سازمان بهزیستی تلاش برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب دیده و آسیب پذیر، نگهداری و مراقبت از آنان و پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تلاش برای اصلاح ناسازگاری‌های اجتماعی، جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه بهبود زندگی توان یابان، حمایت از مراکز و بخش‌های خصوصی هم سو از اهداف سازمان بهزیستی است، ادامه داد: در حوزه توان یابان از ۱۷۶ هزار معلولی که از نظر سازمان جهانی بهداشت در استان همدان وجود دارد حدود ۳۰ هزار و ۳۰۰ معلول زیر پوشش بهزیستی استان است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بهزیستی به این ۳۰ هزار و ۳۰۰ معلول خدماتی نظیر کمک هزینه تحصیلی می‌دهد، بیان کرد: سال گذشته ۴۶۴ دانشجو در دانشگاه‌های غیر دولتی و ۲۸ دانشجو در دانشگاه‌ها دولتی و ۵۴۴ دانش آموز زیر پوشش بهزیستی حمایت شدند.

اکبر سوری با بیان اینکه همه مددجویان سازمان بهزیستی که از تیرماه در نوبت مستمری بودند از تیر ماه مستمری دریافت می‌کنند، افزود: از وضعیت مناسب سازی شهر برای معلولان رضایت نداریم و سال گذشته ۷۱ جلسه مناسب سازی در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳۵ هزار معلول مستمری بگیر وجود دارد، افزود: این افراد شامل ۱۴ هزار خانوار می‌شود و سال گذشته ۶۲۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بحثپیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور در تمام محله‌های شهری، روستایی، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و غیره آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته ۲۸۳ هزار نفر در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان همدان اموزش دیدند.

سوری با بیان اینکه امسال نیز در برنامه است که ۳۰۰ هزار نفر برای پیشگیری از اعتیاد در استان همدان آموزش‌های لازم را بگذرانند، عنوان کرد: درمان سرپایی اعتیاد در ۱۳ مرکز استان انجام می‌شود اما در چهار شهرستان این مراکز وجود ندارد که به زودی در فامنین و رزن راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاوره خصوصی و غیره حضوری از طریق خط ۱۴۸۰ در دو شیفت با فعالیت ۲۰ کار‌شناس ارشد در تخصص‌های مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: سال ۹۱ به ۱۱ هزار نفر و سال گذشته به ۵۷ هزار و ۲۸۵ نفر خدمات ارائه دادند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی بحثتوانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، افزود: حدود دو هزار و ۸۶۳ نفر در این معاونت مستمری می‌گیرند.

اکبر سوری با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۹۳۴ نفر در مهد کودک‌های شهری و روستایی وجود دارند، اظهار داشت: بیش از ۱۰ نوع مهد کودک وجود دارد و شهریه آن‌ها از ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان متفاوت است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به ۱۱۰ مهد کودک روستایی در همدان یک وعده غذای گرم ارائه می‌کند، اضافه کرد: بهزیستی به تامین بخشی از شهریه کودکان کم بضاعت نیز کمک می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته بیمه شدگان از محل هدفمندی یارانه‌ها در استان همدان هزار و ۵۷۴ نفر بودند، بیان کرد: آموزش‌های شغلی در فنی و حرفه‌ای به ۸۸ نفر و صدور مجوز مشاغل خانگی برای ۴۴۱ نفر انجام شد.

سوری با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی در استان همدان درآمد داشته‌ایم، عنوان کرد: حدود ۶۶۰ میلیون تومان از درامد به صورت نقدی، یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان غیر نقدی و دو میلیارد تومان نیز خدماتی بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ تا پارسال هزار و ۵۷۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، اظهار داشت: ۵۲۶ واحد مسکن نیز تا پایان شهریور ماه امسال به مددجویان زیر پوشش بهزیستی تحوبل داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز