خبرگزاری کار ایران

در همدان برگزار می شود؛

یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان ۱۵۴علی اکبر(ع)

کد خبر : ۱۸۰۳۲۸

یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می شود.

دبیر یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان ۱۵۴ علی اکبر(ع) گفت: جوانان و فرزندان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثارگری در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و از خاک پاک میهن خود دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از همدان، " امیر خان زاده " ادامه داد: این از خود گذشتگی و دلیرمردی باعثشد تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک ایران را از کشور جدا کند و این در حالی بود که دشمن در ابتدای جنگ می پنداشت جنگ با ایران زیاد طول نمی کشد اما ملت ایران هشت سال به مقابله با دشمن ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: گرامیداشت یاد و نام همه ی شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس امروز برای همه به عنوان یک وظیفه تلقی می شود و باید برای ارج نهادن به خون پاک شهیدان و از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان و هم چنین آشنا کردن نسل جوان با آن دوران بیش از پیش تلاش نمود.

" امیر خان زاده " بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس نقش رزمندگان استان همدان در عملیات های مختلف ویژه و به سزا بود و کاروان های مختلفی از همدان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شدند.

وی تصریح کرد: گردان ۱۵۴حضرت علی اکبر(ع) از گردان های موفق لشکر ۳۲ انصار الحسین استان در طول جنگ به شمار می رود.

خان زاده گفت: یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گران قدر گردان ۱۵۴حضرت علی اکبر(ع) با هدف معرفی این گردان و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در روز پنح شنبه مورخ ۵/۴ / ۹۳ هم زمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می شود.

دبیر این یادواره هم چنین از حضور یک میهمان ویژه در این مراسم معنوی خبر داد و اضافه کرد: " سردار حاج حسین همدانی " از فرماندهان دفاع مقدس به عنوان میهمان ویژه در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بیان خاطرات دفاع مقدس، معرفی چند تن از شهدا و رزمندگان گردان ۱۵۴ حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از خانواده معزز شهدا و رزمندگان این گردان از برنامه های جانبی این مراسم به شمار می رود.

دبیر یازدهمین یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای گردان ۱۵۴حضرت علی اکبر(ع) در پایان با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای حضور بیش از ۳ هزار نفر دراین مراسم انجام پذیرفته است تاکید کرد: از علاقمندان و مردم شهید پرور همدان دعوت می شود تا در این مراسم معنوی شرکت کنند.

لازم به ذکر است گردان ۱۵۴حضرت علی اکبر(ع) در اکثر عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان خظ شکن عمل کرده و در ۱۶ عملیات و مناطق پدافندی جنوب و غرب کشور ماموریات های موفقی داشته است.

گفتنی است گردان ۱۵۴حضرت علی اکبر(ع) ۴ فرمانده و ۶ معاون گردان را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز