خبرگزاری کار ایران

آشنایی با ۳۰ گیاه دارویی در جهاد دانشگاهی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۰۱

استان همدان دارای بیش از ۱۶۰۰ گونه گیاهی است و از گذشته های دور از قطب های تولید انواع گیاهان دارویی بوده که در کوه‌ها، دشت‌‌ها، دامنه‌‌ها و ارتفاعات و سراب‌‌ها پراکنده‌‌اند و تا کنون ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در دیار هگمتانه شناسایی شده است.

مدیر مرکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی واحد همدان از برگزاری دوره های آموزشی گیاهان دارویی خبرداد و گفت: در این دوره، کاربرد درمانی ۳۰ گیاه دارویی تشریح می شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ اکبر اشتری افزود: آشنایی با گیاهان دارویی و معطر، روش های کنترل متشکله گیاهان دارویی، کارگاه مقدماتی آشنایی با دستگاه های HPLC و GC / Mass و کارگاه آشنایی با دستگاه های کنترل کیفی داروها از دیگر آموزش‌های این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای بیش از ۱۶۰۰ گونه گیاهی است و از گذشته های دور از قطب های تولید انواع گیاهان دارویی بوده که در کوه‌ها، دشت‌‌ها، دامنه‌‌ها و ارتفاعات و سراب‌‌ها پراکنده‌‌اند و تا کنون ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در دیار هگمتانه شناسایی شده است.

اشتری اضافه کرد: تعدادی از این گیاهان دارویی از قدیم الایام شناخته شده و مردم با مصارف و استفاده‌‌های درمانی آنها کاملا آشنا بوده و هستند. شواهد تاریخی نیز گویای این امر است که در گذشته‌‌های خیلی دور استان همدان یکی از مراکز صدور گیاهان دارویی به دیگر نقاط ایران و حتی جهان بوده است.

مدیر مرکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی همدان به تقاضاهای مکرر مردم برای برگزاری دوره های آموزشی گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: دو کلاس در نوبتهای صبح و بعد از ظهر برای فراگیران برنامه ریزی شده که شامل ۳۶ ساعت آموزش است.

وی اعلام کرد: علاقمندان می توانند برای ثبت نام به خیابان بین النهرین روبروی دفتر بیمه ایران بن بست رز، مرکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز