خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان:

دیوارکشی بین باغ‌ها در همدان ممنوع است

کد خبر : ۱۷۵۹۴۸

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان از منع دیوارکشی بین باغات همدان خبر داد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان از منع دیوارکشی بین باغات همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا ازهمدان؛ رحیم برقی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان همدان از عدم تعامل بین شهرداری و جهاد کشاورزی در راستای احداثخانه‌باغ‌ها و نیز دیوارکشی‌ باغ‌ها در استان خبر داد.

وی با اشاره به صدور مجوز تغییر کاربری از سوی جهاد کشاورزی در خارج از محدوده شهری، اظهار داشت: با مراجعه برخی از شهروندان اخذ مجوز احداثخانه‌باغ انجام و برای رفع مشکلات آنها اقداماتی از سوی جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد اما در عین حال از سوی شهرداری مشکلاتی در اخذ پروانه کسب ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۸۹ مصوب شد برای احداثخانه‌باغ‌ها در استان، باغداران می‌توانند با باغ‌هایی به متراژ یک هزار تا ۲ هزار متر مساحت، مجوز ایجاد ۳۰ متر بنا داشته باشند.

وی افزود: در باغات بالای ۲ هزار متر مساحت نیز مجوز ایجاد خانه‌باغ‌های با ۵۰ متر زیربنا صادر می‌شود. البته با اقدامات انجام شده به باغ‌های کمتر از یک هزار متر مجوز احداثخانه‌باغ داده نشده است.

برقی درباره جلوگیری از ساخت خانه‌باغ‌های غیر مجاز در باغات تأکید کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز خانه‌باغ‌های غیرمجاز، نباید متقاضیان از شهرداری به جهاد کشاورزی معرفی شوند چرا که صدور مجوز تغییر کاربری راه قانونی خود را طی می‌کند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: با صدور مجوز تغییر کاربری از سوی جهاد کشاورزی، شهرداری با دلایل خود پروانه کسب را برای متقاضیان صادر نمی‌کند و در این صورت مشکلات بین شهرداری و جهاد کشاورزی بیشتر می‌شود.

وی گفت: دریافت مبالغی برای صدور مجوز تغییر کاربری و واریزی آن به خزانه، مشکلاتی برای جهاد کشاوری و متقاضیان خانه باغ‌ ایجاد کرده و دیگر آن مبالغ قابل برگشت هم نیست. به همین منظور باید با بررسی جوانب راه چاره‌ای برای عدم معرفی متقاضیان خانه باغ‌ها به جهاد کشاورزی از سوی شهرداری صورت گیرد.

برقی خاطرنشان کرد: در موضوع خانه‌باغ‌ها، خارج شدن از تبصره ۴ و تبدیل به تبصره یک، پرداخت ۸۰ درصد قیمت روز زمین به عوارض و نیز داشتن سند مالکیت عرصه در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز