خبرگزاری کار ایران

رونمایی اشیای تاریخی موزه ملی در همدان

کد خبر : ۱۶۹۴۵۶

این آثار مربوط به کاوش‌های تپه پری و تپه نوشیجان ملایر است که به مدت یک هفته در همدان و ۱۰ روز در ملایر در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

علیرضا ایزدی از رونمایی اشیای تاریخی موزه ملی در همدان خبر داد و اظهار کرد: ‌ این اشیا شامل سفالینه‌ها و زیورآلات دوره هخامنشی تا دوره‌های میانی اسلامی است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ وی با بیان اینکه این اشیا در آرامگاه بوعلی‌سینا برای بازدید عموم رونمایی شد، ادامه داد: با توجه به مسئله امنیت این اشیا، پس از رونمایی و عرضه برای بازدید شهروندان همدانی به موزه ایران باستان بازمی‌گردد.
مدیرکل میراثفرهنگی همدان تصریح کرد: این آثار مربوط به کاوش‌های تپه پری و تپه نوشیجان ملایر است که به مدت یک هفته در همدان و ۱۰ روز در ملایر در معرض عموم قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه رونمایی از اشیای تاریخی برای پاسداشت روز جهانی موزه است، افزود: با توجه به اینکه موزه‌ها به نوعی از گذشته‌های دور و میراثگذشتگان تجربه‌هایی را برای مردم به دنبال دارد بر این اساس رونمایی از چنین اشیایی بر افزایش اطلاعات مردم از گذشته‌ها اثرگذار است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص آوردن شی تاریخی ریتون به همدان خاطرنشان کرد: ما فعلاً تمایلی به بازگرداندن ریتون به همدان نداریم چراکه شرایط نگهداری آن خاص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز