خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی همدان خبر داد:

انتقال ۴۴ شیء تاریخی از موزه ملی به همدان

کد خبر : ۱۶۸۳۲۲

۲۵ شیء تاریخی از نهاوند و ملایر نیز برای نخستین بار از همدان به موزه ایران باستان ارسال شده و در روز موزه به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل میراثفرهنگی همدان با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه هفته میراثفرهنگی نامگذاری شده است، افزود: در این هفته ۴۴ شیء تاریخی از موزه ملی برای نمایش به همدان آورده شده است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ علیرضا ایزدی در کارگروه میراثفرهنگی همدان با بیان اینکه این اشیا شامل دوره‌های هخامنشیان تا دوره‌های میانی اسلامی است، افزود: این آثار مربوط به کاوش‌های تپه پری و تپه نوشیجان ملایر است که به مدت یک هفته در همدان و ۱۰ روز در ملایر در معرض عموم قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراثفرهنگی همدان ادامه داد: همچنین ۲۵ شیء تاریخی از نهاوند و ملایر برای نخستین بار از همدان به موزه ایران باستان ارسال شده و در روز موزه به نمایش درخواهد آمد.
وی برگزاری همایش «۵۰ سال کاوش باستان‌شناسی» را از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته میراثفرهنگی عنوان کرد و گفت: این همایش با همکاری شهرداری ملایر و دانشگاه آزاد ملایر اول خردادماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراثفرهنگی همدان به تجلیل از موزه‌داران خصوصی در شهربازی ارم اشاره کرد و گفت: همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت پاسداشت فردوسی حکیم بزرگداشت استاد مهدی چایانی از شاهنامه‌خوانان همدانی برگزار می‌شود.
وی از تشکیل کمیته تبلیغات برای معرفی همدان خبر داد و گفت: در راستای شناساندن همدان با همکاری بخش خصوصی کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم تبلیغات همدان را در سطح استان و در سطح ملی داشته باشیم.
ایزدی در ادامه با بیان اینکه باید به گنجنامه به عنوان منطقه نمونه گردشگری نگریسته شود، افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها طبق قانون تأمین امکانات در مناطق نمونه گردشگری است که اگر چنین نگاهی نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.
به گفته وی، اگر گنجنامه و مجموعه تله‌کابین وضعیت مناسبی نداشته باشند، بقیه سرمایه‌گذاران نیز در همدان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و این زیبنده شهر تاریخی و توریستی همدان نیست.
مدیرکل میراثفرهنگی همدان در خصوص احداثجاده تندرستی در مسیر میدان می‌شان بیان داشت: جاده تندرستی هیچ منفعت مالی نخواهد بلکه تنها جذب گردشگر و شهروندان همدانی را به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان با تأکید بر اینکه دست‌فروشان در گنجنامه مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند، گفت: اگر بتوان با حفاظ نرده‌ای آن مناطق را کنترل کرد، علاوه بر کاهش مشکلات در این نقطه، دستفروشان نیز ساماندهی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز