خبرگزاری کار ایران

سلامتی:

انصراف افراد ثروتمند از دریافت یارانه موجب محرومیت زدایی می شود

کد خبر : ۱۵۸۶۰۶

در شرایطی که کل بودجه عمرانی استان همدان در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده است هزار میلیارد تومان در سال گذشته به مردم استان همدان یارانه پرداخت شده است.

بخشدار مرکزی نهاوند گفت: هدف دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، ثبات بازار و جریان روان عرضه و تقاضا است.

به گزارش ایلنا، سید رضا سلامتی بعدازظهر سه شنبه در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات بخشداری نهاوند اظهار داشت:

پرداخت یارانه به شیوه فعلی دارای اشکالات و مشکلات زیادی است که موجب شده در اکثر زمینه ها و حوزه های مورد نیاز مردم مانند تولید، بهداشت، صنعت و کشاورزی شاهد رکود باشیم.

سلامتی گفت: در شرایطی که کل بودجه عمرانی استان همدان در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده است هزار میلیارد تومان در سال گذشته به مردم استان همدان یارانه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست در مرحله دوم اجرای قانون اتفاقات خاصی بیفتد که منجر به یک بی‌ثباتی و نابسامانی در جریان اقتصادی شود، گفت: افزایش قیمت‌ها با شیب بسیار ملایم خواهد بود و تحت هیچ شرایطی پیگیری اجرای قانون منجر به تکانه‌های شدید اقتصادی و قیمتی نخواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: مسئولان، دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی و رسانه های جمعی در اجرای فاز دوم یارانه ها نقش مهمی بر عهده دارند و لازم است با اطلاع رسانی صحیح و پرهیز از حاشیه سازی، دولت را در خصوص برطرف کردن آسیب ها و ضعف های فاز اول هدفمندی یارانه ها کمک کنند تا فاز دوم به صورت صحیح و دقیق اجرا شود.

سیدرضا سلامتی بیان داشت: سرپرستان خانوار با آگاهی و دقت کامل نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند و بیان اظهارات غیرواقعی از سوی سرپرستان خانوارها طی مرحله راستی‌آزمایی مشخص و متخلفین طبق قانون جریمه خواهند شد.

سلامتی اظهار داشت: انصراف افراد ثروتمند و دارای تمکن مالی بالا از دریافت یارانه موجب محرومیت زدایی و کمک به چرخه اقتصاد کشور خواهد شد و به همین دلیل همه باید در راستای اجرایی کردن این مهم مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی گفت: با فرهنگ‌سازی و آگاهی مردم از نحوه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها می توان به اجرای دقیق آن و کنترل تورم و همچنین بهبود شرایط اقتصادی کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز