خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان تشریح شد

کد خبر : ۱۵۷۹۷۱

روز هنر انقلاب اسلامی در سال جاری به هفته هنر انقلاب اسلامی تغییر یافته است.

روز هنر انقلاب اسلامی در سال جاری به هفته هنر انقلاب اسلامی تغییر یافته است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ سید محمدباقر حسینی سیر، رئیس حوزه هنری استان همدان، صبح امروز(۱۹ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: هنر اسلامی دارای شاخصه‌هایی همچون معرفت افزایی و اثرگذاری ژرف بر روی مخاطب است.
وی اضافه کرد: این هفته به مناسبت شهادت شهید آوینی که با قلم و آثار هنری خود در راستای ترویج اخلاق اسلامی قدم برداشته نامگذاری شده است.
وی در ادامه به شاخصه‌های آثار هنری اظهار داشت: در ایجاد آثار هنری فاخر، یک بخش به نگاه خود هنرمند و یک بخش به خود اثر هنری بر می گردد.
رئیس حوزه هنری استان همدان در ادامه گفت: اگر آثار هنری به عرصه‌هایی از هنر ناب اسلام وارد شود و از نظر محتوا و قالب به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی نزدیک باشد، یکی از مناسک اسلامی را در خود جای خواهد داد.
حسینی سیر با بیان اینکه تکنیک قوی و جذب نمودن مخاطب، از ارکان اصلی در تقویت آثار هنری است، اظهار داشت: هنر اسلامی و انقلابی، هنر پیشتاز در عرصه بین المللی است.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب و ورود امام راحل(ره) به کشور، انگیزه تولید آثار هنری در بخش اسلامی، معرفتی و دفاعی در بین هنرمندان کشور ایجاد شده است.
وی با تاکید براینکه هنرمندان جامعه اسلامی باید شهید آوینی را آرمان و الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: قطعا با الگوپذیری از این شهید آثار هنری هنرمندان به درجه مطلوب خود خواهد رسید.
رئیس حوزه هنری استان همدان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: با محقق شدن این شعار بسیاری از عقب ماندگی‌های فرهنگ کشور جبران خواهد شد.
حسینی سیر با تاکید براینکه اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی متداوم است، بیان داشت: تداوم برنامه‌های فرهنگی موجب جریان سازی و اثرگذای مطلوب بر روی جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه هنری در سال جاری به صورت تخصصی جریان سازی می‌شود، گفت: همگان باید به سهم و توان خود برای عرصه فرهنگ کشور تلاش داشته باشند.
حسینی سیر گفت: هفته انقلاب اسلامی در راستای تکریم از بزرگداشت این هنر است که تبیین گر توجه بیش از پیش به عرصه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی مرزبندی خاصی دارد، اضافه کرد: این مرزبندی به واسطه اهمیت به ارزش‌ها و ارمان‌های انقلاب و اسلام دارای ویژگی‌های خاصی است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: برگزاری نشست خبری، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، مسابقه پیامکی با موضوع زیبا‌ترین جمله در مورد شهید آوینی، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، آیین غبارروبی مزار شهدای هنرمند استان و نقد و بررسی فیلم‌های اسلامی از جمله این برنامه‌ها است.
حسینی سیر در ادامه گفت: در این هفته از فعالان بخش ادبیات با موضوع انقلاب، هنرمندان فیلم سازی، هنرمندان فعال موسیقی و همچنین فعالان نمایش استان تقدیر خواهد شد.
وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در سطح شهرستان‌های استان در این هفته افزود: این نمایشگاه شامل خوشنویسی، خطاطی و نقاشی است.
وی با اشاره به تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر هنرمند استان در روز ۲۳ فروردین امسال تصریح کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز در محل نماز جمعه هم برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز