خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان همدان:

سیستم نظارتی مجموعه رسانه بسیار قوی و کارآمد است

کد خبر : ۱۵۱۱۰۵

باید لایه‌های پوشیده اجتماعی شهر را با همراهی خبرنگاران رصد کنیم تا از این طریق ضمن شناسایی مشکلات، درصدد رفع و رجوع آن برآییم.

علی تعالی شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه هم‌اندیشی با مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه برگزاری نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه جزو اولویت‌های کاری بنده است، از نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع سخن راند و اظهار داشت: رسانه‌ها از ارکان مهم جامعه پویا و توسعه‌یافته به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در بازگویی مسائل و مشکلات جامعه گفت: اثرگذاری مطبوعات و رسانه‌ها در نظارت بر فعالیت‌های مسئولان یک کشور بی‌بدیل است به طوری که در صورت توجه به این مهم، شاید کار بسیاری از دستگاه‌های نظارتی راحت شود.

فرماندار شهرستان همدان سیستم نظارتی مجموعه رسانه را بسیار قوی و کارآمد دانست و ادامه داد: رسانه‌ها باید با بررسی مسائل و مشکلات جامعه ضمن بیان نقاط قوت و ضعف، زمینه تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را فراهم کنند.

به گفته وی هرچه نقد و نظارت مطبوعات بر عملکرد مسئولان یک جامعه بیشتر باشد، به‌‌ همان نسبت احتیاط در اقدامات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

تعالی ادامه داد: گاهی اوقات اصحاب رسانه با یک اطلاع‌رسانی دقیق و توجه به یک موضوع، می‌توانند آثار خوبی را در جامعه ایجاد کرده و یا از بروز انحراف، ممانعت کنند.

وی با بیان اینکه نقد رسانه‌ها را باید نعمت خواند، در تشریح این مطلب گفت: این نقد در تصحیح رفتار و روش کاری مسئولان مثمر ثمر است.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: البته نقد باید چارچوب خاصی داشته باشد به این معنا که بیان نقاط قوت در عین توجه به نقاط ضعف توأم با ارائه راهکار برای حل مشکلات، را می‌توان نقد منصفانه و عالمانه قلمداد کرد.

وی ابراز داشت: برخی از مطبوعات ممکن است در نقد و انتقاد از وضعیت‌ها، قوی باشند اما راه‌های کار‌شناسی در تحلیل‌های خود ارائه ندهند، که باید فکری در این زمینه نیز داشته باشند.

تعالی با تأکید بر اینکه از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: البته در این میان ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارهای حل مشکلات مؤثر‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تکثر مطبوعات را نشان از زنده بودن جامعه دانست و ابراز داشت: نظارت بر جامعه و نشر اخبار به منظور آگاهی‌بخشی به مردم، دارای ارزش بسیاری است که مطبوعات در این زمینه پیشگام هستند.

فرماندار شهرستان همدان به اصحاب رسانه قول داد تا در ساعات مختلف شبانه‌روز، برای پاسخگویی در دسترس باشد و گفت: سعی می‌کنم راه ارتباطی من با مجموعه رسانه‌ها راه آسانی باشد.

وی کمک به رسانه‌ها و همراهی با این مجموعه را عامل توسعه و پیشرفت استان خواند و ابراز داشت: ‌ باید تمام تلاش خود را برای توسعه همدان به کار بندیم.

تعالی از همدان به عنوان شهری با بافت بکر کهن یاد کرد و افزود: باید سند توسعه و چشم‌اندازی را ترسیم کنیم که این بافت کهن تغییر نکند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از مدیران خبرگزاری‌های استان که از فرماندار خواست مرد بازدیدهای سرزده باشد، ابراز داشت: این مهم جزو برنامه کاری بنده قرار دارد.

وی در پاسخ به موضوع دیگری مبنی بر چرایی اجرایی نشدن طرح یک‌طرفه کردن خیابان پاستور گفت: این طرح در دست بررسی است و بعد از انجام کار کار‌شناسی دقیق، تعیین تکلیف می‌شود.

تعالی کمک به حل مشکلات خبرنگاران را از دیگر برنامه‌های خود دانست و ابراز داشت: البته متولی اصلی در این موضوع، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما مجموعه فرمانداری نیز در حد توان این مهم را مد نظر دارد.

وی در انتقاد یکی دیگران از مدیران رسانه مبنی بر اینکه چرا شما همواره در سخنرانی‌های خود خطاب به جمع عنوان «شهرتان» را به کار می‌برید، با بیان اینکه همه جای ایران سرای من است و از این به بعد عنوان «شهرمان» را در مورد همدان به کار می‌برم، تأکید کرد: همگی باید برای توسعه شهر همدان وارد عرصه شویم.

در این مراسم اصاحب رسانه‌های استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که مهم‌ترین آن‌ها توجه به شأن و منزلت خبرنگاران، حل مشکلات صنفی آن‌ها، انتقادپذیری مسئولان، کمک به توسعه استان و داشتن ارتباطی سازنده با اصحاب رسانه بود.

در ادامه توجه بیشتر به پایگاه‌های خبری تحلیلی در همدان و بها دادن به آن‌ها نیز عنوان شد، و درخواست نامگذاری خیابان و می‌دانی به نام «خبرنگار» نیز از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز