خبرگزاری کار ایران

کتاب «میوه‌های رسیده» در همدان نقد و بررسی شد

کد خبر : ۱۵۰۵۱۲

جلسه نقد و بررسی کتاب «میوه‌های رسیده» اثر سید مهرداد موسویان، در کتابخانه عمومی شاهد همدان برگزار شد.

جلسه نقد و بررسی کتاب «میوه‌های رسیده» اثر سید مهرداد موسویان، در کتابخانه عمومی شاهد همدان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از همدان، عصر امروز جلسه نقد و بررسی کتاب «میوه‌های رسیده» اثر سید مهرداد موسویان، در کتابخانه عمومی شاهد همدان برگزار شد.
موسویان در این جلسه که با حضور اعضاء انجمن‌های داستان‌نویسی همدان برگزار شده بود، گفت: زمان نگارش این کتاب یک قلم بدست غریزی بودم و همه داستان هم به صورت غریزی خلق شد.
وی ادامه داد: شخصیت‌های داستان بر اساس تجربیاتی که در کسوت روان‌شناس در زندان داشتم، شکل گرفتند و آشنایی‌ام با کمونیست به زندان بازمی‌گردد.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان نیز که در این جلسه به عنوان منتقد حضور داشت، گفت: بشر ذاتاً به انتقاد و تحلیل علاقه‌مند است.
تیمور آقامحمدی افزود: تا پیش از قرن بیستم تصور بر این بود که منتقد باید به دنبال یافتن معنی اثر باشد؛ اما امروزه نگرش‌ها تغییر کرده و منتقد؛ هنرمندی است که باید معنی‌سازی کند.
وی یکی از اساسی‌ترین و اصولیترین شرایط نقد را دوری از حب و بغض عنوان کرد و ادامه داد: کتاب «میوه‌های رسیده» یک داستان بلند در گونه واقع‌گرای مدرن با زاویه دید «من‌راوی» بوده و نویسنده از چند زاویه دید مختلف در خلق اثر استفاده کرده است.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان این کتاب را یکی از آثار ارزشمند در زمینه معرفی نقش انقلابیون همدان در پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: نویسنده، همدان را می‌شناسد و به مسیر تاریخی وقایع هم به خوبی اشاره کرده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های این کتاب نیز این است که چارچوب و تعریف مشخصی برای کتاب شکل نگرفته و قاعده فصل‌بندی برای آن رعایت نشده است.
آقامحمدی نام کتاب را متناسب با محتوای آن دانست و افزود: این کتاب در ورطه خودسانسوری گرفتار نشده و با صداقت، همه مسائل را بیان کرده است.
سید مهرداد موسویان متولد ۱۳۶۲ در همدان، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی عمومی از دانشگاه پیام‌نور تهران است.
وی رتبه اول سومین جشنواره داستان انقلاب(بخش رمان بزرگسال)، نفر دوم سومین جشنواره داستان انقلاب(بخش داستان‌کوتاه کودک و نوجوان) و برگزیده دومین و چهارمین جایزه ادبی یوسف(داستان‌ کوتاه دفاع‌ مقدس) را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه، در کانون مقدماتی داستان حوزه هنری استان همدان نیز مشغول فعالیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز