خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد:

اولین هیئت امنای حرم شهدای گمنام استان تشکیل شد

کد خبر : ۱۳۹۴۹۴

فاصله گرفتن از سال‌های دفاع مقدس ضرورت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بهره گیری از فرهنگ غنی آن دوران پر افتخار را بیش از پیش نموده است.

ایلنا: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: فاصله گرفتن از سال‌های دفاع مقدس ضرورت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بهره گیری از فرهنگ غنی آن دوران پر افتخار را بیش از پیش نموده است.
به گزارش ایلنا، محمدجواد زمردیان در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در شهرستان تویسرکان عنوان کرد: در کنار حجم وسیعی از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی برای معرفی ارزش‌های گرانقدر سال‌های حماسه و ایثار، کار تفحص پیکرهای مطهر شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی که مورد تهاجم حزب بعثعراق قرار داشت انجام و منجر به شناسایی خیل عظیمی از فرزندان این مرز و بوم شده است.
وی بیان کرد: تعداد ۶۰۰۰ نفر از این شهیدان والا مقام که هویتشان شناسایی نگردیده در جای جای ایران اسلامی به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده‌اند که خود این حرکت به عنوان یک حماسهٔ فرهنگی موجبات برکات فراوانی از جمله افزایش انس و توسل مردم به شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستری مناسب جهت پاسداشت میراثعظیم دفاع مقدس و گسترش معارف آن دروان و سیرهٔ شهدای گرانقدر گشته است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه افزود؛ علاقمندی مردم و مسئولان محترم شهرستان تویسرکان پس از پیگیری‌های مکرر برای خاکسپاری شهدای گمنام در آن شهرستان منجر به خاکسپاری پیکر ۷ شهید گمنام والامقام در تپه نورالشهدا و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور با شکوه مردم ولایتمدار آن شهرستان شد و امروز شاهد آن هستیم تا‌‌ همان عزم منجر به تشکیل اولین هیئت امنای حرم شهدای گمنام در سطح نقاط شهری استان شود.
وی در ادامه افزود: استانداری همدان و بنیاد حفظ آثار مشترکاً مبلغ یک میلیارد تومان برای ساماندهی ۹ یادمان در نقاط شهری استان در نظر گرفتند.
زمردیان در پایان افزود: هرچند اعتبار تخصیصی صرفاً برای ساماندهی و احداثیادمان شهدای عزیز در نظر گرفته شده، اما برای پاسداشت مقام والای این شهدا که به فرمودهٔ امام راحل «مزارشان دارالشفای آزادگان و قبله‌گاه اهل یقین خواهد شد»، کافی نبوده و لازم است همانگونه که مردم ولایتمدار استان در سال‌های دفاع مقدس حامی رزمندگان و پشتیبان جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بوده‌اند بار دیگر با حضور آگاهانه خود در کنار مسئولان اقدام به تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام شهر‌های خود نمایند.
خاطرنشان می‌گردد در پایان جلسه که با حضور امام جمعه محترم، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان تشکیل شده بود، اعضای حقیقی و حقوقی هیئت امنای حرم شهدای گمنام شهرستان تویسرکان معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز