خبرگزاری کار ایران

در واکنش به خبر تعطیلی این کارخانه اعلام شد:

راه‌اندازی مجدد ذوب آهن اسدآباد پس از فصل سرما

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۴

چکیده: شرکت در سال ۱۳۹۱ فقط با ۱۳۰ نفر کارگر بومی استان تسویه نمود و از تاریخ فوق تاکنون تغییرات و اصلاحات کوره بلند را به انجام رسانیده و پس از پشت سر گذاشتن فصل سرما و تامین سرمایه در گردش نسبت به راه اندازی مجدد اقدام خواهد نمود.

ایلنا: شرکت ذوب آهن غرب کشور در واکنش به خبر تعطیلی ذوب‌آهن اسد آباد که در تاریخ ۲۴ آذرماه منتشر شده بود جوابیه‌ای ارسال کرد که مطابق قانون مطبوعات، متن کامل آن در ادامه می‌آید:

شرکت ذوب آهن غرب کشور(سهامی خاص) پس از تعطیلی در مورخ ۳۱/۰۲ / ۱۳۹۱ اقدام به اصلاحات و تغییرات در خط تولید خود جهت تولید فرومنگنز، که دارای توجیه فنی و اقتصادی می‌باشد، نمود و از ۲۲۰ نفر کارکنانی که در شرکت اشتغال به کار داشتند ۷۰ نفر را جهت اصلاحات و تغییرات حفظ و با ۱۷۰ نفر از آن‌ها تسویه نمود. لازم به ذکر است که در زمان بهره برداری فقط تعداد ۵۰ نفر نیرو در استخدام مستقیم ذوب آهن غرب کشور بوده و بقیه کارکنان در استخدام شرکت پیمانکار بهره برداری بودند. از جمع ۱۷۰ نفر یاد شده ۴۰ نفر کارگر متخصص، بومی نبوده و با شرکت بهره بردار استان را ترک نمودند. لذا شرکت در سال ۱۳۹۱ فقط با ۱۳۰ نفر کارگر بومی استان تسویه نمود و از تاریخ فوق تاکنون با همت کارگران حفظ شده و دانش فنی دریافتی، تغییرات و اصلاحات کوره بلند را به انجام رسانیده و پس از پشت سر گذاشتن فصل سرما و تامین سرمایه در گردش نسبت به راه اندازی مجدد اقدام خواهد نمود.

لذا بحثتعطیلی دوباره اصلاً مطرح نبوده و این شرکت پس از تاریخ ۳۱/۰۲ / ۱۳۹۱ هیچ کارگری را اخراج ننموده است. لذا از آن نشریه محترم می‌خواهیم قبل از نشر مطالب با مسئولین واحد تولیدی یا حتی المقدور با اداره کار استان و شهرستان، سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تماس گرفته تا آگاهانه‌تر بتوانند مطالب خود را منتشر نماید.

همچنین این شرکت جوابیه خود را در قالب ۷ بند خلاصه نموده است؛

۱ - عملیات اجرای کارخانه در سال ۱۳۸۰ آغاز گردید.

۲ - کارخانه در سال ۱۳۹۰ با تلاش و کوشش سرمایه گذار اصلی افتتاح شد.

۳ - بهره بردار شرکت در پایان اردیبهشت سال ۱۳۹۱ با ۱۳۰ نفر از کارگران بومی استان تسویه حساب نمود. به هیچ وجه کارخانه برای بار دوم راه اندازی نشده که بخواهد مجدداً تعطیل گردد.

۴ - نظر سرمایه گذار، با بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه جهت انجام اصلاحات، قطعا «راه اندازی، بهره برداری و حفظ مجموعه بوده است. در غیر اینصورت چنین هزینه‌ای را متقبل نمی‌گردید.

۵ - مطالبی که در خصوص فولاد زاگرس استان کردستان نوشته شده هیچ ربطی به شرکت ذوب آهن غرب کشور(سهامی خاص) در استان همدان ندارد.

۶ - شرکت ذوب آهن غرب کشور(سهامی خاص) دارای هیچ نوع معدنی به خصوص معدن سنگ آهن نمی‌باشد و قولی در مورد معادن استان کردستان به این شرکت داده نشده است که سبب شود بدلیل بد قولی نسبت به تعدیل کارگران خود اقدام کند.

۷ - خبرهای خلاف واقع می‌تواند خوراکی برای رسانه‌های بیگانه قرار گیرد، لذا اجتناب از نشر خبرهای بدون مطالعه کافی وظیفه هر ایرانی مسلمان می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز