خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

نقش مؤثر مدیران نواحی در توسعه و گسترش آموزش‌های شهروندی

کد خبر : ۱۳۴۸۰۴

توجه به مباحثفرهنگی امر بسیار مهمی است که مدیران نواحی شهرداری باید به این موضوع به صورت ویژه بپردازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیران نواحی شهری نقش بسزایی در توسعه و گسترش آموزش های شهروندی در سطح محلات دارند.

به گزارش ایلنا رضا غلامی خجسته در نشست توجیهی مدیران نواحی شهرداری که در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شرط اساسی شکوفایی و بالندگی هر جامعه‌ای در توسعه سرمایه‌های انسانی آن است.

خجسته با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مباحثفرهنگی اظهار داشت: توجه به مباحثفرهنگی امر بسیار مهمی است که مدیران نواحی شهرداری باید به این موضوع به صورت ویژه بپردازند.

وی تأکید کرد: مدیران نواحی باید در راستای ایجاد ارتباط و تعامل با معتمدین محلات، هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی و… تلاش کنند.

وی با اشاره به مصوبات فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان افزود: شورا به دنبال ایجاد مدیران فرهنگی در چهار منطقه شهرداری نیز است و آمادگی حمایت و کمک به مدیران نواحی را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تشکیل نواحی شهری را ظرفیت مناسبی برای تربیت شهرداران آینده دانست و گفت: انتظار می‌رود نتیجه این اقدام به گونه‌ای باشد که علاوه بر اینکه انتخاب شهردار همدان از بین مدیران نواحی باشد بلکه همدان به عنوان شهری شهردارپرور برای استان‌های دیگر کشور تعریف شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه تفکر محله محوری یکی از راهبردهای مهم مدیریت شهری در کلان‌شهر‌ها و اندیشه غالب در توسعه نوین شهری است، گفت: بر این اساس راه‌اندازی نواحی می‌تواند به این نگاه و روش در همدان عمق بیشتری ببخشد.

علی رضایی نواحی شهرداری را خط مقدم مدیریت شهری در توسعه تعمیق مشارکت شهروندان دانست و افزود: از آنجایی که مردم همدان مطالبه‌گر نیستند و یکی از راه‌های تقویت مطالبه‌گری توجه ویژه به تشکل‌های مدنی و مردمی است مدیران نواحی می‌توانند در تقویت این تشکل‌ها تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز