خبرگزاری کار ایران

تجدید ۳۷۱۶ سند اجاره موقوفات استان همدان در ۹ ماهه امسال

کد خبر : ۱۳۱۹۶۷

در حال حاضر در استان همدان حدود ۲۵۵ امامزاده داریم که با توجه به اینکه بودجه و اعتبار دولتی ندارند و در راستای عمران به مردم متکی هستند.

ایلنا: معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از تجدید سه هزار و ۷۱۶ سند اجاره موقوفات استان همدان در ۹ ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ایلنا، رحمت الله نعمتی اظهار داشت: فرزندان ما باید در پناه امامزادگان رشد یابند چرا که این اماکن مامنی معنوی و الهی دارند که در این راستا مهجوریت زدایی از امامزادگان و بقاع متبرکه این این اماکن مقدس باید همواره مورد توجه خیرین و واقفان خیراندیش باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان همدان حدود ۲۵۵ امامزاده داریم که با توجه به اینکه بودجه و اعتبار دولتی ندارند و در راستای عمران به مردم متکی هستند.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین به رسالت اوقاف در زمینه مساجد اشاره و با بیان اینکه هر کس باید سهم خود را از عمران مساجد تعریف کند، گفت: امروزه پایگاهی که به جامعه مؤمنان امید می‌دهد مساجد بوده و این پایگاه نیازمند عمران و آبادی و توجه خیران استانی است.
نعمتی در بخش دیگری به تنظیم سند اجارات موقوفات استان همدان با مستاجرین اشاره کرد و در این زمینه گفت: در ۹ ماه نخست امسال تعداد سه هزار و ۷۱۶ سند اجراه در استان همدان تجدید و تنظیم سند اجاره شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد، ۸۸۳ سند اجراه مربوط به شهرستان همدان بوده، افزود: در شهرستان ملایر نیز طی ۹ ماهه امسال دو هزار و ۳۹۵ سند و در شهرستان تویسرکان ۱۶۳ سند تنظیم و تجدید سند اجاره شده‌اند.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان توجه و التزام عملی مستاجران به پرداخت حقوق موقوفات را امری مهم در راستای ارتقای بهره وری اقتصادی از موقوفات دانست و بیان کرد: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۰۷ سند در شهرستان نهاوند، ۷۶ سند در کبودرآهنگ، ۸۰ سند در شهرستان بهار و ۱۲ سند وقفی نیز در اسدآباد تنظیم و تجدید اجاره شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز