خبرگزاری کار ایران

برگزاری بیش از ۸۰ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه روستائیان همدان

کد خبر : ۱۲۶۸۸۷

در راستای تحقق عدالت اجتماعی و سیاست اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته، در روستاهای استان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

ایلنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از برگزاری ۸۲ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال‌جاری ویژه روستائیان استان خبر داد.
به گزارش ایلنا، علیرضا مهرابی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و سیاست اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته، در روستاهای استان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.
وی ادامه داد: توسعه و ارتقا قابلیت‌های شغلی و حرفه‌ای روستائیان، بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش بهره وری از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در روستا‌هاست.
مهرابی افزود: پرورش زنبور عسل، نعمیرکار ماشین‌های زراعی، برداشت علوفه و تراکتور و تیلر، پرورش گوسفند، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه‌ای، زعفران کار، پرورش دهنده ماهیان سرد آبی، کشتکار گندم، باغبان، پرورش بوقلمون گوشتی و تولید کننده ورمی کمپوست، در حوزه کشاورزی از جمله حرفه هایی‌ست که آموزش داده شده است.
وی اضافه کرد: در بخش صنعت و خدمات نیز آموزش حرفه‌های برق ساختمان درجه۲، کیف دوز، منبت کار درجه۲، تعمیر لوازم خانگی برقی حرارتی و گردنده درجه۲، سری دوز حرفه‌ای، حرفه‌های متنوع طراحی و دوخت از جمله مانتو دوز، سری دوز سرویس خواب، دوزنده چادر و مقنعه و قالی باف درجه۲ ودرجه۱، برخی از دوره‌های اجراشده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تاکید کرد: برخی دوره‌ها طبق درخواست اهالی روستا برگزار می‌گردد و در ۶ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۱۲۶ هزار نفر - ساعت در روستاهای استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند که این میزان بیش از تعهد در نظر گرفته شده برای استان همدان بوده است.
مهرابی خاطرنشان کرد: در پایان دوره آموزشی، کارآموزان پس از شرکت در آزمون کتبی و عملی و کسب حدنصاب نمره گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز