خبرگزاری کار ایران

استاندار مسئول اجرای قوانین مناسب‌سازی معابر است

کد خبر : ۱۲۵۸۷۹

طبق آمار ارائه شده در سال گذشته، بیش از یک میلیون نفر معلول در ایران وجود دارد که از این تعداد بیش از ۷۰ هزار نفر معلول در استان همدان است.

ایلنا: محمد علی افشار، رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین همدان در نشست خبری هیئت مدیره جامعه معلولین همدان اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهزیستی ۱۰ درصد مردم ایران معلول هستند که با پیشرفت علم و تکنولوژی این آمار روز به روز بیشتر می‌شود و مسئولان امر باید چاره اندیشی‌های لازم را به عمل آورند.

به گزارش ایلنا، رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین همدان افزود: معلولان قشری هستند که با وجود حضورشان در اجتماع، دیده نشده‌ و به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی خدماتی در راستای حمایت از معلولان وضع شد اما مشکلات اصلی همچنان پا برجاست و نیاز به حمایت مسئولان امر دارد.

افشار عمده‌ترین مشکل معلولان را اجرا نشدن قوانین دانست و اضافه کرد: قانون ۱۶ ماده‌ای حمایت از معلولان در کشور وضع شده اما متأسفانه هیچ یک از بندهای آن اجرا نشده است.

وی نامناسب‌ بودن معابر را یکی از مشکلات اصلی معلولان برشمرد و گفت: مشکل تردد در معابر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات معلولان است که سدی برای حضور آنها در جامعه شده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان همدان، استاندار را مسئول اجرای قوانین مناسب‌سازی معابر دانست و گفت: ما به عنوان تشکل غیر دولتی آمادگی لازم را برای همکاری با مسئولان در بحثمناسب‌سازی معابر داریم.

وی سپس بحثاشتغال معلولان را از دیگر مشکلات این قشر دانست و افزود: طبق قانون، هر سازمان و اداره‌ای موظف است ۳ درصد از استخدامی‌های خود را به افراد معلول اختصاص دهد اما این قانون در هیچ یک از استخدامی‌ها اجرایی نشده است.

افشار تأکید کرد: بالغ بر ۹ درصد از معلولان تحصیلات دانشگاهی دارند و می‌توانند به دولت کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان همدان گفت: بحثمسکن مهر از دیگر مشکلات معلولان است و طبق آمار ۱۰۰ هزار نفر در کشور متقاضی مسکن مهر معلولان بوده‌اند و امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های دولت جدید این قوانین اجرایی شوند.

وی به موضوع ازدواج معلولان اشاره کرد و یادآور شد: ازدواج معلولان یکی از بزرگ‌ترین مباحثاین قشر است که خود می‌تواند باعثبروز مشکلات بسیار دیگری شود.

وی بحثیارانه، مستمری بگیری افراد معلول، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ساخت خودروهای مخصوص معلولان، طرح بازنشستگی معلولان و ورزش معلولان را از دیگر مشکلات در زمینه حمایت از این قشر دانست که نیاز به حمایت مسئولان و اجرای قوانین دارد.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان همدان فرهنگ‌سازی در اجتماع را بسیار مهم دانست و بیان کرد: برای حضور پررنگ معلولان در جامعه و شکوفایی هرچه بیشتر آن‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی در خانواده‌های آن‌ها و در جامعه است.

وی برگزاری مراسم روز جهانی معلولان را یکی از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در این برنامه توانمندی معلولان به اجرا گذاشته می‌شود.

افشار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سرکشی به خانواده معلولان با حضور مسئولان و خیرین استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز