خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

۶۴ کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی در همدان وجود دارد

کد خبر : ۱۲۴۴۵۲

ایجاد کتابخانه سیار در روستاهای زیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جزو برنامه‌های ماست.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه ۱۱ پروژه در دست احداثاست، افزود: برخی از پروژه‌های کتابخانه‌ای کامل شده اما افتتاح نشده و اکنون ۱۴ کتابخانه در حال تجهیز، توسعه و افتتاح است.

به گزارش ایلنا از همدان، ارشاد استعدادی با اشاره به اینکه برخی از کتابخانه‌ها ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: در دهه فجر پنج کتابخانه افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی ملایر با همت فرماندار این شهر امسال عملیاتی می‌شود و کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان افتتاح شده است.

استعدادی بیان داشت: در حال حاضر در استان همدان ۶۴ کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی وجود دارد که تا پایان سال تعداد کتابخانه‌های مشارکتی به هشت مورد افزایش می‌یابد.

وی میزان اعضای فعال کتابخانه‌های استان همدان ۵۳ هزار نفر است که ۵ هزار نفر عضو فعال کتابخانه مرکزی هستند که ۳ درصد عضویت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: در کتابخانه‌های استان همدان ۶۲۰ هزار جلد کتاب، ۲۰۰ دستگاه رایانه و ۳ هزار و ۳۵۰ صندلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مناسبی که امسال مد نظر قرار گرفت، تحقق مدیریت علمی در کتابخانه‌های عمومی استان است.

استعدادی با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی خدمات اینترنتی نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود، افزود: ما در سطح کشور با محدودیت کتابخانه شبانه‌روزی مواجه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز