خبرگزاری کار ایران

۱۰ مدیر کنترل کیفیت برتر همدان معرفی و تجلیل شدند

کد خبر : ۱۲۳۲۴۷

طی مراسمی با حضور مدیر کل استاندارد استان همدان و خبرنگاران، ۱۰ مدیر کنترل کیفیت برتر استان، کارگردان و بازیگران نمایش موزیکال «کودک و استاندارد» ‌ و همچنین برندگان «مسابقه استاندارد» تجلیل شدند.

ایلنا: طی مراسمی با حضور مدیر کل استاندارد استان همدان و خبرنگاران، ۱۰ مدیر کنترل کیفیت بر‌تر استان، کارگردان و بازیگران نمایش موزیکال «کودک و استاندارد» ‌ و همچنین برندگان «مسابقه استاندارد» تجلیل شدند.
به گزارش ایلنا، مدیر کل استاندارد استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص یک روز در تقویم کشور به کیفیت نشانگر اهمیت بالای این موضوع است، گفت: در شرایط ویژه اقتصادی کشور که دشمن از تمام جهت تحریم‌های علیه کشور را افزایش داده است فعالان عرصه تولید و تأمین‌کنندگان نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان در بخش صنعت و خدمات اساسی‌ترین وظیفه را در کیفیت ‌بخشی تولید و خدمات به عهده دارند.

فرهاد تیموری با تأکید بر اینکه مدیران کنترل کیفیت سردمداران عرصه تولید باکیفیت هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵۰ مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان مشغول به کار هستند که از بین آن‌ها ۱۰ مدیر کنترل کیفیت بر‌تر شناخته شده‌اند.

مدیر کل استاندارد استان همدان در ادامه سخنان خود به عملکرد هفت ماهه این اداره کل پرداخت و گفت: در طی این مدت ۳۹ فقره پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

تیموری افزود: برگزاری بیش از سه هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت، ۳۰۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۴۳۲ مورد نمونه‌برداری از مراکز تولیدی و آزمون این نمونه‌ها و ۶۰۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه سوخت از دیگر اقدامات انجام شده در طی این مدت بوده است.

تیموری در ادامه به اصلاح قانون نظام صنفی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از مسائل تولید و مصرف به مراکز عرضه کالا برمی‌گردد لازم است قوانین به گونه‌ای باشد که با واحدهای متخلف عرضه‌کننده کالاهای مشمول فاقد علامت استاندارد به سرعت و به صورت جدی برخورد شود.

وی افزود: با اصلاح قانون نظام صنفی تعزیرات می‌تواند با واحدهای متخلف در عرضه کالای استاندارد برخورد جدی و به موقع داشته باشد.

مدیر کل استاندارد استان همدان در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر نقش بالای اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی اهمیت بالای مفهوم استاندارد در جامعه از عدم حضور تیم خبری صدا و سیمای واحد همدان در مراسم‌های مختلف برگزار شده به مناسبت روز کیفیت و استاندارد و نپرداختن آن‌ها به مفهوم تأثیرگذار استاندارد در جامعه گلایه کرد و گفت: متأسفیم که صدا و سیمای همدان رسالت اصلی خود را فراموش کرده است و به درستی به وظایف خود در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه عمل نمی‌کند.

نایب رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت استان همدان نیز در این نشست به بیان فرایند انتخاب مدیران کنترل کیفیت بر‌تر استان اشاره کرد و گفت: انتخاب این مدیران مطابق با دستورالعمل تدوین شده توسط سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است.

مهدی پورحسینی افزود: مهم‌ترین مواردی که در این دستورالعمل لحاظ شده است عمل دقیق به شرح وظایف تعریف شده توسط سازمان ملی استاندارد از سوی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان است.

پورحسینی ادامه داد: از جمله این وظایف می‌توان به لزوم رعایت استانداردهای ملی مرتبط با محصول تولیدی در واحدهای تولیدی و ارائه گزارشات به موقع به اداره کل استاندارد اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نفر عضو انجمن مدیران کنترل کیفیت استان همدان هستند که همگی فارغ‌التحصیل مقاطع بالای تحصیلی بوده و به صورت دقیق به وظایف تعریف شده خود عمل می‌کنند.

پورحسینی با بیان اینکه از سال آینده فرایند انتخاب مدیران کنترل کیفیت بر‌تر توسط انجمن این مدیران انجام خواهد شد، اظهار داشت: این فرایند در زمان مقرر از طریق پیام کوتاه و همچنین سایت انجمن به اعضا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: از بین ۱۰ مدیر کنترل کیفیت بر‌تر استان دو نفر به مرحله انتخاب مدیر کنترل کیفیت بر‌تر کشور راه یافته‌اند.

مدیر عامل شرکت پگاه همدان نیز در این مراسم به نقش بالای خبرنگاران در برجسته کردن موضوع کیفیت در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص این مسائل باید از سنین کودکی که سنین شخصیت‌سازی است آغاز شود تا در اذهان عموم افراد جامعه نهادینه شود.

محمود محمدی افزود: این فرهنگ‌سازی باید به گونه‌ای انجام شود که عموم افراد جامعه وجود علامت استاندارد بر روی کالا را مساوی با کیفیت داشتن محصول بدانند و بیش از پیش به علامت استاندارد اطمینان پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است آموزش و پرورش ورود جدی به این مباحثمهم داشته باشد و موضوع کیفیت و استاندارد در کتب درسی دانش‌آموزان نیز گنجانده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۰ مدیر کنترل کیفیت بر‌تر استان، عوامل گروه هنری اجرای نمایش موزیکال «کودک و استاندارد» ‌به کارگردانی و سرپرستی شهناز اسدی و همچنین برندگان «مسابقه استاندارد» ‌ برگزار شده در اولین نمایشگاه تخصصی استاندارد همدان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز