خبرگزاری کار ایران

دیدار کارگران و تشکلات کارگری با نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۴۲

در اولین روز از هفته کارگر مراسم تجدید میثاق جامعه کار و تلاش استان همدان با آرمان‌های امام راحل با حضور جمعی از کارگران و فعالان تشکل‌های کارگری در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا ارزش کار و کارگر در جامعه به درستی تبیین شود، گفت: پرداخت‌ها باید مبتنی بر عدالت باشد و تلاش کارگران نیز بر پایه عدالت مورد سنجش قرار گیرد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با تشریح جایگاه کار و فعالیت در اسلام، گفت: در نگاه اسلام، کار و فعالیت دارای جایگاه ارزشمند و والایی است تا جایی که در روایات و سیره اهل بیت (ع) این مسئله بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه فرهنگ دینی و تعهد به خداوند تقویت شود تعهد به خلق خدا نیز تقویت خواهد شد یادآور شد: لازم است تا مسئولان از فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم بهترین استفاده را ببرند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این دیدار به  بیان وضعیت آماری جامعه کارگری استان، اشاره کرد وگفت: ۲۵۶ هزار و ۴۵۰ نفر بیمه شده متنوع تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۳۸ هزار ۳۶۰ نفر بیمه شده اجباری از سوی کارفرما هستند که ۲۲ هزار و ۳۱ نفر از آنان کارگر ساختمانی هستند که دولت برای این قشر زحمت‌کش یارانه واریز می‌کند.

یوسف شعبانی گفت: ۲۴ هزار و ۲۵۱ کارگاه داریم و سهم کشوری ما از این کارگاه‌ها ۱.۹ درصد است که کارگاه‌های ۶ تا ۱۰ نفره ۱۷۷۳ مورد است و کارگاه‌های ۱۱ تا ۵۰ نفره ما ۱۶۸۰ و دیگر کارگاه‌های ۵۰ به بالا تعداد ۴۰۳ است.

وی با بیان این‌که ۲۰.۶ درصد از کارگران ما در بخش کشاورزی و ۲۹.۵ درصد در بخش صنعت و ۴۹.۹ درصد در بخش خدمات مشغول به فعالیت‌اند، تصریح کرد: ۲۱۵۹ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و متوسط سالی ۶ هزار دادخواست استانی رسیدگی می‌کنیم که در مراجع ۱۵ گانه تشخیص و شش گانه حل اختلاف بررسی می‌شود و هزینه ثبت دادخواست در راستای حمایت از کارگران در سامانه ما رایگان است.

دیدار کارگران و تشکلات کارگری با نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت هفته کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز در ادامه گفت: کارگران خالق تمامی ثروت‌های روی زمین هستند اما متاسفانه از آن بهره‌ای نمی‌برند در ایران نه یک روز بلکه یک هفته به نام کارگر نامگذاری شده است اما واقعیت امر این است که  جایگاه کارگر ایرانی که پیامبر(ص) بر دست پینه بسته او بوسه زده کجاست؛ و در کجای قوانین و اجرا قرار دارد؟

چنگیز اصلانی گفت: لغو تمام اشکال قراردادهای موقت و احیای امنیت شغلی برای تمام کارگران و پرداخت بدهی هزاران میلیاردی دولت به تامین اجتماعی از خواسته به حق کارگران در این هفته است.

وی اظهار داشت: امنیت شغلی همواره یکی از مهمترین و محوری‌ترین مطالباتی است که بر دیگر مطالبات و خواسته کارگران تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

اصلانی گفت: کارگر باید از نظر شغلی و معیشتی تامین باشد تا تولیدکننده خوبی باشد. امنیت شغلی و معیشتی یک کارگر تولیدکننده، از نظر روانی و امنیتی او را در شرایطی قرار می‌دهد که می‌تواند کالای با کیفیت تولید کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز