خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان:

بیش از ۵۰ درصد از موقوفات استان با نیت عزاداری سید الشهداء(ع) است

کد خبر : ۱۱۸۶۸۷

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان همزمان با فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از موقوفات استان با نیت برپایی روضه خوانی و عزاداری حضرت اباعبدا… الحسین(ع) است.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان همزمان با فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از موقوفات استان با نیت برپایی روضه خوانی و عزاداری حضرت اباعبدا… الحسین(ع) است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی در مراسم قرائت زیارت عاشورا در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: محبت و ارادت به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) به خصوص حضرت اباعبدا… الحسین(ع) در جای جای زندگی مردم ایران اسلامی جاری و ساری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان افزود: عزاداری سید الشهداء(ع) از دوران کودکی با سرشت و خوی مردم این سرزمین عجین گشته و مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی ارادت وافری به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند که این امر موجب می‌شود در طول زنگی خود سعی نمایند به نحوی در مسیر نهضت حضرت اباعبدا..(ع) قدمی بردارند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف نقشی مهم و تأثیرگذار در زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله الحسین(ع) در جهان اسلام ایفا کرده است گفت: واقفان حسینی با وقف اموال خود در راه سید و سالار شهیدان(ع) نام و مال خود را برای همیشه جاویدان کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد موقوفات استان همدان با نیت برپایی عزاداری و روضه خوانی حضرت سید الشهداء(ع) است تأکید نمود: این امر نمونه بارزی از ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

وی در پایان به ویژه برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام عزاداری ماه محرم به نام سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره و اظهار داشت: در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم عزاداری حضرت اباعبدا…(ع) برگزار می‌شود که اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش در اولویت این برنامه‌های خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز