خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز؛

رکورد مصرف گاز در استان همدان شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۱۲۰

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و سرمای شدید هوا، مصرف گاز در این استان طی چند روز گذشته به بالاترین حد خود رسید و با مصرف روزانه ۱۶ میلیون متر مکعب رکورد جدیدی ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد صادق محبی نظر  افزود: میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی مشترکان استان در چند روز گذشته از دی ماه، ۱۶ میلیون متر مکعب ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش مصرف را نشان می دهد.

وی ادامه داد: مشترکان گاز طبیعی استان در ۱۰ ماهه امسال با مصرف بیش از سه میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، ۱۳ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه تامین پایدار گاز مشترکان خانگی اولویت نخست این شرکت است از مشترکان خانگی، صنعتی و واحدهای تولیدی خواست برای جلوگیری از افت فشارگاز، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

محبی نظر با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز، تصریح کرد: با کاهش یک درجه سانتیگرادی دمای محیط، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جبهه هوای سرد در بیشتر نقاط کشور حاکم است، ادامه داد: مصرف گاز در ۲۷ استان کشور به بیشتر از الگوی مصرف رسیده است که تداوم این موضوع، تامین گاز پایدار را با مشکل مواجه می کند. 

محبی نظر افزود: با تشکیل تیم واکنش در شرایط اضطراری، تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت گاز و بازرسی‌های ۲۴ ساعته ایستگاه‌ها، تاکنون در کل استان همدان قطعی یا افت فشار گاز نداشتیم که از هم استانی ها می خواهیم برای ادامه این روند، با صرفه جویی در مصرف گاز، ما را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۶۶۳ هزار و ۸۶۱ مشترک گاز دارد، خاطرنشان کرد: ۴۴۵ هزار و ۵۸۵ مشترک شهری و ۲۱۸ هزار و ۲۷۶ مشترک روستایی از مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان همدان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار داشت: ۳۱ شهر و یک‌هزار و ۳۶ روستای استان همدان گاز رسانی شده است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی استان از شبکه گازرسانی بهره می‌برند.

محبی نظر تصریح کرد: نرخ بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی از گاز طبیعی در استان همدان ۹۹.۹ درصد است و در سال ۱۳۹۷،‌ استان همدان به عنوان نخستین و تنها استان سبز کشور در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها معرفی شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز