خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل شهردرای همدان برای استقبال از فصل بارش و زمستان

کد خبر : ۱۱۷۲۴۳

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری با آمادگی کامل به استقبال فصل بارش و زمستان می‌رود.

ایلنا: رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری با آمادگی کامل به استقبال فصل بارش و زمستان می‌رود.
به گزارش ایلنا، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با حضور مدیران خدمات شهری شهردرای پیرامون موضوع ستاد برفروبی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: اقدامات لازم در راستای آمادگی شهرداری برای مقابله با فصل سرما انجام و این جلسه در راستای بررسی برنامه‌های ستاد برگزار شده است.
گردان از خریداری ۵ هزار تن مخلوط نمک و ماسه، آمادگی ۵۰ دستگاه ماشین آلات برفروبی، تعدادی دستگاه خودروی تیغه دار، گریدر، لودر وخودروی بابکت برای مقابله با سرما توسط شهرداری همدان خبر داد و افزود: لازم است باکسهای نمک و ماسه در نقاط مختلف شهر تعبیه شود.
وی بر عدم صدور مجوز حفاری در فصل بارندگی، تعمیر و بازسازی جداول تخریب شده سطح شهر، لکه‌گیری خیابان‌ها و معابر سطح و تعمیر ماشین‌آلات برفروبی به منظور مقابله با هرگونه حوادثمثل آب‌گرفتگی و یخبندانسطح شهر تاکید کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان مشارکت شهروندان با مدیریت شهری را در پاکسازی معابر را ضروری دانست و اضافه کرد: لازم است شهروندان در هنگام ریزش برف از پارک کردن وسائط نقلیه در خیابان‌ها خوداری کنند تا عملیات برفروی به نحو مطلوب انجام شود.
کامران گردان اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در خصوص همکاری شهروندان در نقاط مختلف شهربه موقع انجام شود، گفت: شهرداری باید نظارت بیشتری برای استفاده کارگران از لباسهای فرم زمستانی هنگام کار صورت پذیرد تا از بروز حوادثناگوار پیشگیری به عمل آید.
گردان همچنین تاکید کرد: باید دریچه انشعابات شهری از جمله فاضلاب و گاز سطح شهر که هنگام برفروبی منجر به شکستن تیغه گریدر‌ها می‌شود همسطح شود که این اقدام همکاری این دستگاه‌های خدمات رسان را می‌طلبد.
وی ادامه داد: از کارگران و ماموران نمونه و شاخص شهرداری در خصوص ارائه خدمات به شهروندان در فصل سرما تجلیل به عمل خواهد آمد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵۰ درصد مدیریت شهری توسط شهروندان صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: همشهریان را باید در مدیریت شهری مشارکت داد و در این راستا نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در جامعه لازم است.
رضا میرزایی با اشاره زحمات و سختی کار کارگران و ماموران شهرداری در فصول مختلف بویژه زمستان گفت: انعکاس و اطلاع رسانی از زحمات شبانه روزی این تلاشگران امری ضروری است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه باید پیش از بارش نسبت به پاکسازی جداول و معابر تدابیر لازم صورت پذیرد، گفت: با آغاز فصل بارش، ریزش برگ درختان به تدریج شروع شده که مدیریت شهری باید آمادگی لازم را برای جلوگیری از آب گیری معابر در سطح شهر را داشته باشد.
محمد تبریزی با بیان اینکه تمامی واحدهای تابعه شهرداری در تلاش برای انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن هستند، افزود: ستاد برفروبی در شهردرای همدان نهادینه شده است.
تبریزی اضافه کرد: لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که مخلوط نمک و ماسه توسط کارگران شهرداری تخلیه شود چرا که این امر در بازگشایی معابر بسیار مؤثر است.
گفتنی است در ادامه این جلسه مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری همدان به ارائه گزارشی از روند فعالیت ستاد برفروبی پرداختند، همچنین با توجه به اینکه جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان پیرامون موضوع ستاد برفروبی برگزار می‌شد مقرر شد در جلسات بعدی از دیگر ارگان‌ها از جمله راهنمایی و رانندگی و مدیران شرکتهای خدمات رسان برای هماهنگی‌های بیشتر نیز دعوت به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز