خبرگزاری کار ایران

پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد

کد خبر : ۱۱۵۰۵۹

حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح شد.

ایلنا: حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلاتوی تئا‌تر شهر همدان افتتاح شد.
به گزارش ایلنا، در حاشیه این مراسم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر جزء خانواده تئا‌تر کشور هستند، افزود: طرح ایجاد تئا‌تر شهر در استان‌ها به این منظور است که مکان‌های تخصصی و ویژه‌ای برای تئا‌تر داشته باشیم.
قادر آشنا با بیان اینکه سه شرط برای ایجاد پلاتو در استان‌ها مد نظر قرار گرفته، بیان کرد: یکی اینکه تنها این سالن برای تئا‌تر استفاده شود، دوم اینکه از ۳۶۵ روز سال، ۲۵۰ روز اجرای عمومی نمایش داشته باشد و سوم کلید تئا‌تر شهر هر شهر در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.
وی در ادامه از اعلام آمادگی ۲۰ استان برای ایجاد تئا‌تر شهر خبر داد و گفت: در این طرح از ساخت و ساز اضافه خودداری شده و باید از فضاهای موجود استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم گفت: پلاتوی مجتمع شهید آوینی ظرفیت مناسبی برای اهالی نمایش است و امسال در جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان این پلاتو یکی از ظرفیت‌های مهم استان بود.
خسرو بیات افزود: ۱۵۰ میلیون تومان برای ایجاد این پلاتو هزینه شده که توانسته به یکی از سالن‌های مجهز برای تئا‌تر در شهر همدان تبدیل شود.
وی یادآور شد: ۳۰ گروه نمایشی در استان همدان وجود دارد و ۹۵ درصد اهالی تئا‌تر به صورت فعال در حال فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز