خبرگزاری کار ایران

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان

آرزو می‌کنم شایسته این همه محبت باشم

کد خبر : ۱۱۵۰۵۵

امیدوارم آنچه به عنوان جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان برگزار شد مورد رضایت بچه‌ها باشد؛ چون رضایت بچه‌ها رضایت خداوند است.

ایلنا: آئین پایانی بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای نمایشی، استاندار همدان، مدیر کل فرهنگ و رشاد اسلامی استان همدان و دیگر مسئولان استان در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا برگزار شد.
به گزارش ایلنا، شهرام کرمی دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در ابتدای این مراسم گفت: امیدوارم آنچه به عنوان جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان برگزار شد مورد رضایت بچه‌ها باشد؛ چون رضایت بچه‌ها رضایت خداوند است.
وی گزارشی از آمار آثار شرکت کننده در جشنواره ارائه کرد و گفت: ۴۹ نمایش در بخش‌های مختلف حضور داشتند و ۴۴ اجرا داشتیم.
وی افزود: جشنواره کودک بعد از جشنواره فجر جزء با سابقه‌ترین جشنواره هاست و آرزو می‌کنم این جشنواره به دوره صد و هزار سالگی برسد.
مجری مراسم اعلام کرد که پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مرادخانی، معاون هنری وزیر در بخش‌های بعدی مراسم خوانده خواهد شد و از خسرو بیات، مدیر اجرایی این دوره از جشنواره دعوت کرد تا سخنران بعدی این مراسم باشد.
خسرو بیات گفت: جشنواره بیستم بعد از دو دهه حیات مراحل رشد را سپری کرد و توانست خود را به سرمنزل مقصود برساند؛ دبیر اجرایی جشنواره ویژگی‌های جشنواره بیستم را اضافه شدن بخش خردسال و بخش ویژه همدان برشمرده و افزود: افزایش یک سالن و تعداد فضاهای باز برای اجرای نماش باعثشد، قشر بیشتری از مردم با تئا‌تر آشنا شوند.
وی با تأکید بر توزیع ۶ هزار جلد کتاب و اضافه شدن کارگاه‌های نمابشی در این جشنواره گفت: ۱۵۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره بازدید کردند.
بخش بعدی این مراسم به بزرگداشت حسین محب اهری بازیگر و کارگردان تئا‌تر و تئا‌تر کودک و نوجوان اختصاص یافت که با پخش فیلم کوتاهی از این هنرمند همراه بود. مرادخانی، دادشکر، گوردن واین و استاندار همدان روی صحنه آمده و از این هنرمند تقدیر کردند.
حسین محب اهری نیز با بیان اینکه چیزی به نظرم نمی‌رسد برای این تقدیر به زبا بیاورم گفت: آرزو می‌کنم شایسته این همه محبت باشم.
استاندار همدان از دیگر سخنرانان این مراسم بود که بر نقش تاثیر گذار هنرهای نمایشی تأکید کرد و گفت: تاثیر گذاری این هنر‌ها هم بیشتر است و هم پایدار‌تر است.
وی افزود: امسال شعار جشنواره «کودک و خانواده» بود و امیدواریم این شعار تاثیر خود را بگذارد چون متأسفانه در زندگی خاص بشر امروز، قدری به کانون خانواده کم توجهی شده است.
علی محمد آزاد از وزارت ارشاد تشکر کرد که میزبانی جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان را به همدان داده و گفت: ما سعی کردیم جشنواره به نحو خوبی برگزار شود.
استاندار همدان با تاکید بر فضای شاد و پرنشاط استان در این ایام گفت: کودکان ما در طول برگزاری جشنواره شاد بودند و فضای همدان نیز شاداب و هنری بود؛ امیدواریم که با این جشنواره تبادل تجربه و هنر به خوبی در میان شرکت کنندگان انجام شده باشد.
اجرای قطعات موسیقی و نمایش پانتومیم از بخش‌های متنوع این مراسم پرشور بود.
علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزار کنندگان جشنواره سپاسگزاری کرد و گفت: چند روزی است در معاونت هنری هستم امیدوارم در ماه‌های آینده با همکاری دوستان در اداره کل هنرهای نمایشی بتوانیم فعالیت‌های تئاتری را پی بگیریم.
او از برگزاری مراسم تقدیر حسین محب اهری ابراز خرسندی کرد و افزود: باید قدر معلمانمان را بدانیم.
مرادخانی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: از همدان سپاسگزارم که با وجود تمام مشکلات جشنواره را به شایستگی برگزار کرده است.
قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم وعده داد از گروه اجرایی نمایش «افسانه دشت بی‌باران» کار رسول حق‌شناس که با کودکان سندروم داون اجرا شد، تجلیل ویژه‌ای انجام شود.
پخش تیزر آثار شرکت کننده در جشنواره، پخش تیزری برای معرفی همدان، اجرای یک قطعه نمایشی پانتومیم از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان بود.
یکی دیگر از نکات قابل توجه مراسم، بزرگداشت واقعه ۳۰ مهرماه همدان بود که مجری با یادآوری این روز و پاسداشت آن، یاد و خاطره شهدای ۳۰ مهر را گرامی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز