خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی استاندارد در همدان:

اصناف به موضوع استاندارد خدمات به صورت جدی ورود کنند

کد خبر : ۱۱۴۱۵۴

معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد بر ورود جدی اصناف به موضوع استاندارد خدمات تاکید کرد.

ایلنا: معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد بر ورود جدی اصناف به موضوع استاندارد خدمات تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، علی توکلی گلپایگانی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد در همدان با بیان اینکه استاندارد نظام و قواعد مبتنی بر دانش و پژوهش و نتایج حاصل از تلاش‌های علمی و دانش بشری است، گفت: استاندارد مزایای بیشماری دارد و علاوه بر حفظ منافع مصرف کننده با کاهش هزینه‌های تولید فواید بسیاری را نیز نصیب تولید کننده می‌کند.
توکلی گلپایگانی با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقا سلامت و ایمنی شهروندان در گرو استانداردسازی محصولات است، اظهار داشت: توسعه استاندارد‌ها نه تنها باعثارتقا جایگاه کشور در جهان می‌شود بلکه گاهاً باعثصادرات تکنیک به دیگر کشور‌ها نیز می‌شود.
توکلی گلپایگانی افزود: یکی از موارد مهم که استاندارد می‌تواند به آن ورود داشته باشد بازار محصولات حلال و ابداع روش‌هایی برای تفیکیک این محصولات از سایر محصولات است.
وی با بیان اینکه خواستگاه برخی استاندارد‌ها از جمله استاندارد دوغ ایران است، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که بر روی این استاندارد‌ها سرمایه گذاری و آن‌ها را به نام ایران به ثبت برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه برای ورود به بازارهای جهانی استانداردهای ملی کشور باید به استانداردهای بین المللی نزدیک شوند، گفت: با توجه به سرعت بالای بازنگری علوم باید استانداردهای ملی را بروز کرد.
توکلی گلپایگانی همچنین بر ایجاد رابطه تنگاتنگ بین جامعه دانشگاهی و صنعت برای تبدیل یافته‌های علمی به دانش کاربردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه در سطوح عالیتر در سالهای آینده تداوم داشته باشد.
معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینکه امروزه مردم اهمیت بالایی برای کیفیت و ایمنی کالا‌ها قائل هستند این نیاز حس می‌شود که اصناف ورود جدی به بحثاستاندارد خدمات پیدا کنند.
گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد همدان از چهارشنبه ۱۷ مهرماه لغایت ۲۰ مهر ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی همدان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز